18 نماینده استان رودرروی چیت چیان؛
تابناک: حالا گویی بخشی از انتظارات مردم استان از نمایندگان خود به واقعیت پیوسته و طرح سوال از وزیر نیرو با امضای 18 نماینده اصفهان قرار است به زودی در مجلس مطرح شود.
کد خبر: ۳۰۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 01 October 2016

به گزارش تابناک اصفهان، بار وی کار آمدن دولت یازدهم و قول شخص رئیس جمهور برای "جاری بودن همیشگی زاینده رود" انتظارات عمومی مردم این استان برای گام برداشتن در جهت احیای این رودخانه به نسبت دولت‌های گذشته، افزایش یافت.

بخشی از مسیر دولت یازدهم در مجلس نهم طی شد و با وجود خوش بینی مردم به اقدامات دولت اما طرح 9 ماده ای احیای زاینده رود که از سوی شورایعالی آب مطرح و در اصفهان باید اجرایی می شد مانند همیشه و با سنگ اندازی برخی استان‌های همجوار و نیز عدم همراهی وزارت نیرو به لحاظ اجرایی و ایفای حق آبه‌های کشاورزان اصفهانی، در نیمه‌های راه عقیم ماند.

اکنون اصفهان مانده و یک زاینده رود خشک و تفتیده که هم نشاز اجتماعی ر از دل مردم استان گرفته و هم رونق زندگی و معیشت را از کشاورزان!.

نمایندگان دوره قبل استان نیز تنها به تذکرات خود در خصوص زاینده رود بسنده کردند و با وجود اشراف وزارت نیرو و نمایندگان استان‌های اصفهان و چهارمحال به وضعیت وخیم زاینده رود در اصفهان، از یک سو وزارت نیرو موضع انفعال را در پیش گرفته بود و از سویی، نمایندگان و مسئولان اجرایی استان چهارمحال به جای همراهی با طرح 9 ماده ای احیای زاینده رود، به جوسازی بی مورد علیه پروژه های آبی که برخی از آنها ارتباط مستقیمی هم با اصفهان نداشت پرداختند.

بعد از پایان کار مجلس نهم، امید اصفهانی‌ها به مجلس دهم است که با ورود نمایندگانی که در وعده‌های انتخاباتی خود قول احیای زاینده رود را داده بودند، انتظار اقدام جدی‌تر از نمایندگان خود در مجلس دارند.

حالا گویی بخشی از انتظارات مردم استان از نمایندگان خود به واقعیت پیوسته و طرح سوال از وزیر نیرو با امضای 18 نماینده اصفهان قرار است به زودی در مجلس مطرح شود.

به گفته حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، این طرح با نظر موافق هر 18 نماینده قرار است اعلام وصول شود و چیت چیان در خصوص وضعیت زاینده رود و برداشت های غیرمجاز آبی از آن به نمایندگان اصفهان پاسخ دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :