زنگی که در آن خبری از تشریفات نبود؛
تابناک: هرچند زنگ مهر در استان اصفهان با این مراسم نمادین در شهر برگزار شد اما در گوشه دیگری از استان اصفهان، مراسمی متفاوت برای جشن بازگشایی مدارس در یکی از روستاهای پادنای سمیرم که جزو مناطق کمتر برخوردار اصفهان به شمار می رود، در حال برگزاری است.
کد خبر: ۳۰۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 24 September 2016
تابناک اصفهان: زنگ مهر همزمان با آغاز سال تحصیلی در کشور و نیز در هفته دفاع مقدس در هنرستان فضیلتی اصفهان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.
 
مهرداد حمیدی، معاون سلامت آموزش و پرورش اصفهان؛ در این مراسم، اظهار داشت: در حال حاضر 13 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در ایران و 947 هزار فرهنگی در این سال تحصیلی در 106 هزار مدرسه کار خود را آغاز می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: 130 میلیون کتاب از سال قبل برای تألیف برای تحصیل دانش‌آموزان به زیر چاپ می‌رود تا دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی آغاز خوبی را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: امسال که سال اقتصاد مقاومتی است از 35 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش هنرستان‌ها وزارت آموزش و پرورش این عدد را به 40 درصد افزایش دادند.
 
البته هرچند زنگ مهر در استان اصفهان با این مراسم نمادین در شهر برگزار شد اما در گوشه دیگری از استان اصفهان، مراسمی متفاوت برای جشن بازگشایی مدارس در یکی از روستاهای پادنای سمیرم که جزو مناطق کمتر برخوردار اصفهان به شمار می رود، در حال برگزاری است.
 
در این مراسم که جای خالی مسئولان استانی و کشوری در آن احساس می شود، خبری از تشریفات مرسوم این روز نیست و دانش آموزان روستایی در کنار جمعی از مسئولان شهرستان خود، برای رفتن به سر کلاس درس بدرقه می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش و استاندار و نمایندگان استان ترجیح دادند، معاون وزیر را در یک مدرسه در دل شهر اصفهان، پذیرایی کنند اما حتی بدون وجود مسئولان استانی نیز لبخند مهر بر لبان دانش آموزان این منطقه محروم، می تواند جبران همه نگاه های تبعیض آمیز به مناطق مختلف را بی اثر کند!.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار