نمایندگان اصفهان برای رودخانه خشک چه می کنند؛
تابناک: آیا مسئله زاینده رود به اندازه پیش بینی فوتبال هنوز به یک واقعیت تلخ در ذهن نماینده اصفهانی بدل نشده که با گذشت بیش از 70 روز از آغاز به کار مجلس دهم، نمایندگان اصفهان از یک تذکر ساده در خصوص وضعیت زاینده رود به وزارت نیرو و دولت هم دریغ کرده اند؟!.
کد خبر: ۲۹۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 20 September 2016

به گزارش تابناک اصفهان، وضعیت زاینده رود مدتهاست به بحران رسیده اما همه تلاش ها برای احیای این رودخانه تاریخی که تمدنی را در هر دو سوی مسیر خود ایجاد کرده است، تاکنون بی‌ثمر مانده است.

وضعیت زاینده رود از حدود 10 سال گذشته آنچنان رو به وخامت گذاشته است که آمدن هر مدیری به اصفهان را به نجات زاینده رود گره می‌زنند و اولین وعده و عیدهای مدیران ارشدی که پا به این استان می‌گذارند هم برای احیای این رودخانه است. اما شرایط برای بازگشت زاینده رود به زندگی، به همین سادگی هم نیست و استان‌ بالادست و طرح‌های متعدد آبی چنان به جان زاینده رود دست اندازی کرده اند که دیگر توانی برای رسیدن به پایین دست ندارد.

اما فارغ از توان زاینده رود، گویی مسئولان و نمایندگان اصفهانی هم خود را با جریان این رودخانه همسو کرده اند و دیگر توانی برای دفاع از حق مردم اصفهان از رودخانه‌ای که قرن‌ها میهمان سرزنده آنها بوده، ندارند.

در دوران گذشته عدم رسیدن به طرحی مشترک از سوی نمایندگان استان اصفهان در مجلس، انتقادات فراوانی به عملکرد نمایندگان مردم در بهارستان وارد ساخت و امیدها برای رسیدن به درکی مشترک از سوی همه نمایندگان اصفهان برای احیای زاینده رود به دور جدید مجلس موکول شد اما در دور جدید هم هرچند زمان زیادی از آغاز به کار نمایندگان نگذشته است اما گویی زاینده رود در اولویت دغدغه های زنان و مردانی که به نمایندگی از اصفهان پا به مجلس گذاشته‌اند، قرار ندارد!.

روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی پیش بینی فوتبال سپاهان و پرسپولیس از سوی یکی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، به یکی از خبرهای به اصطلاح پربازدید از اصفهان در شبکه‌ها تبدیل شد و در سویی دیگر، یکی دیگر از نمایندگان اصفهان برای اظهارنظر مبسوط در خصوص قراردادهای نفتی، یک نشست خبری مجزا با خبرنگاران اصفهانی برگزار می‌کند و برخی دیگر هم که هنوز رسم و راه ارتباط رسانه‌ای را نیاموخته‌اند، تلفن خود را به روی خبرنگاران مسدود کرده‌اند!.

اینها تصویری است که این روزها از نمایندگان اصفهان که امیدها برای عملکرد تخصصی و قاطع آنها در خصوص اولویت اول اصفهان یعنی؛ زاینده رود و بحران آب، می‌رفت، به نمایش درآمده است.

آیا مسئله زاینده رود به اندازه پیش بینی فوتبال هنوز به یک واقعیت تلخ در ذهن نماینده اصفهانی بدل نشده که با گذشت بیش از 70 روز از آغاز به کار مجلس دهم، نمایندگان اصفهان از یک تذکر ساده در خصوص وضعیت زاینده رود به وزارت نیرو و دولت هم دریغ کرده اند؟!.

از طرف دیگر برخی نمایندگان هم چنان در گیر و دار تغییر استاندار و فرماندار اصفهان سر خود را شلوغ کرده اند که رسیدن به مسئله ای مانند زاینده رود برایشان هنوز به اهمیتی هم‌پایه عزل و نصب‌ها نرسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار