تشیعی:
تابناک: معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در واقع می توان گفت در ترازوی عرضه و تقاضای آب، کفه تقاضا با توجه به شرایط اجتناب ناپذیر افزایش جمعیت، توسعه شهرنشینی و افزایش بهداشت و مواردی چنینی سنگینی می کند.
کد خبر: ۲۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حمیدرضا تشیعی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس جلوه های آب اظهار داشت: تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱.۲ میلیارد نفر در کشورها و مناطق مختلف جهان با کمبود مطلق آب روبرو می شوند و دو سوم جمعیت جهان در شرایط تنش آبی خواهند بود.

وی افزود: در چنین شرایطی با توجه به تغیرات آب و هوایی و در نتیجه تغییر الگوی دستیابی به آب، بحران آبی به عنوان ۱۰ ریسک اول دنیا شناخته شده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه شدت خشکسالی در ایران در شرایط متوسط به بالا پیش بینی شده، بیان داشت: کشور ایران در حال استفاده از ۸۰ درصد از منابع آبی تجدید پذیر خود است و این در حالی است که استفاده بیش از ۴۰ درصد منابع آبی شرایط بحرانی اعلام می شود.

وی اضافه کرد: اکنون مناطق مختلف بر اساس شرایط آبی به بخشهای دارای کمبود آب، تنش آبی، تنش آبی شدید و قابل تحمل دسته بندی شده است که شرایط قابل تحمل به دلیل بارندگی های فروردین ماه است.

کفه تقاضای آب بر بخش عرضه سنگینی می کند

تشیعی اضافه کرد: در واقع می توان گفت در ترازوی عرضه و تقاضای آب، کفه تقاضا با توجه به شرایط اجتناب ناپذیر افزایش جمعیت، توسعه شهرنشینی و افزایش بهداشت و مواردی چنینی سنگینی می کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بیان داشت: با توجه به موارد بیان شده باید گفت که در این وهله نقش کار فرهنگی مشخص می شود چراکه هنرمند با کار هنری خود می تواند بر روح مردم تاثیر گذاشته و عملکرد آنها را تصحیح کند.

وی افزود: در واقع کاری که یک عکس، فیلم یا پیام تبلیغاتی می کند و تاثیری که بر دل و جان انسانها دارد با هیچ کار مهندسی نمی توان به دست آید.

تشیعی بیان کرد: بنابراین مهم ترین اقدام در زمینه کاهش مصرف آب ارتقای فرهنگ جامعه در راستای تغییر رفتار مصرفی مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار