احمدی:
تابناک: رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان گفت: همسو سازی دولت همراه با تولید داخلی به منظور انجام صادرات سنگ امری ضروری است و باید از ظرفیت اساتید دانشگاه و نخبگان غافل شویم.
کد خبر: ۲۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، رضا احمدی بعد از ظهر دیروز در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته که در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد اعتلای کمی و کیفی تولید و ارتقای دانش فنی و سطح تکنولوژی صنعت سنگ را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه دانست و اظهار داشت: معرفی تولید کنندگان برتر، شناسایی زمینه‌های صادرات و بازارهای جدید، آشنایی با تولیدات روز جهان و آخرین پیشرفت‌های این صنعت در ایران و آشنایی با نیاز بازار و مصرف کننده از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

ضعف صادرات سنگ کشور به دیگر کشورهای جهان

وی با اشاره به ضعف صادرات سنگ کشور به دیگر کشورهای جهان با توجه به پیشرفت روز افزون صادرات انواع کاشی و سرامیک بیان داشت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند اتاق فکری را ایجاد کند تا در خصوص صادرات سنگ اقدامی اساسی صورت پذیرد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۲ هزار واحد سنگبری کشور از ۶ هزار واحد موجود بیشترین سنگ کشور را تولید می‌کند، افزود: این واحدهای سنگبری بیش از ۵۰ درصد از سنگ مورد نیاز در کشور را تولید می‌کنند و از این رو می‌توان اصفهان را به عنوان قطب صنعت سنگ و پایتخت سنگ در کشور نامید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازار داخلی در خصوص استفاده از صنعت سنگ اشباع شده است، ادامه داد: باید زمینه‌‌های لازم برای صادرات سنگ به بازارهای جهانی فراهم شود.

احمدی با اشاره به نقش موثر صنعت سنگ در اقتصاد بسیاری از کشورها اظهار داشت: در حال حاضر جایگاه این صنعت در کشورهایی مانند ایران، هند، ایتالیا، برزیل و ترکیه بسیار خوب است.

ایران بیش از ۲.۳ میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ایران بیش از ۲.۳ میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ وجود دارد، افزود: در این راستا وجود سنگ‌های گرانیت، مرمریت، تراورتن، چینی و کریستال با طیف رنگی ۵۰۰ رنگ در بخش درآمدهای غیر نفتی می‌تواند نقش بسیار خوبی را ایفا کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سنگبری استان اصفهان با بیان اینکه همجواری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای شمال آسیاو اروپا وظیفه توجه به صادرات صنعت سنگ را دو چندان می‌کند، ادامه داد: از این رو باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این امر تدوین شود.

وی با بیان اینکه همسو سازی دولت همراه با تولید داخلی به منظور انجام صادرات امری ضروری است، بیان داشت: از این رو نباید از استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه و نخبگان غافل شویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار