نایب‌ رئیس مجلس در یادواره شهدای قهدریجان:
خبرگزاری تسنیم: نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع استان اصفهان باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: ثروتی که با آلوده شدن محیط‌زیست بدست آید ثروت نبوده بلکه آفت است، تمام فعالیت‌هایمان برای زندگی بوده پس باید محیط زندگی خود را سالم نگه داریم.
کد خبر: ۲۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در یادواره 225 شهید شهر قهدریجان اظهار داشت: موفقیت انسان در عالم دنیا و آخرت مرهون معرفت، بصیرت، استقامت و ایستادگی در کنار ایمان است، اگر انسان راه درست را تشخیص داده و در آن ثابت قدم و استوار بماند به یقین به پیروزی و موفقیت دست می‌یابد.

وی با بیان اینکه دشمن با دلارهای نفتی، مدرن‌ترین سلاح‌ها را تحویل صدام داد، افزود: عراق بیش از هزار کیلومتر از مرز آبی و خاکی کشورمان را مورد تهاجم قرار داد و با توجه به انقلاب نوپای کشورمان، کمتر کشوری فکر پیروزی ایران را پس از شروع جنگ می‌کرد ولی این تهاجم سبب منسجم شدن و تبدیل کشور به یک قدرت منطقه‌ای شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورمان برای تمام مسلمانان منطقه یک الهام بخشی ایجاد کرده، تصریح کرد: در پرتو قدرت، عزت و امنیت کشورمان، عراق در مقابل آمریکا و داعش به موفقیت‌های بسیاری دست یافته و اکنون این کشور تبدیل به گورستان دشمنان مردم عراق شده است، ملت لبنان نیز با الهام از رزمندگان کشورمان اکنون تبدیل به یک مشت گره شده‌ای بر سینه استکبار شده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه در درجه نخست باید راه درست را تشخیص داد، خاطرنشان کرد: ایمان به معنی تشخیص صحیح مسیر حرکت بوده و براساس گفته خواجه نصیر طوسی، مومن در تراز قرآن، انسان عاقل عالم بوده و هر قدمی که برداشته یک پشتوانه علمی و معرفتی دارد، بنابراین باید در تمام عرصه‌های زندگی نخست راه درست را شناخت.

وی پیرامون مشکلات موجود افزود: این مشکلات در سایه عقلانیت، دانش، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان مردمی نه دولتی و مبتنی بر تولید و مدیریت مصرف رفع می‌شود، گذشت دورانی که بدون نگاه به میزان مصرف آب به کشاورزی می‌پرداختیم امروزه باید قطرات آب را نیز محاسبه کرد، باید با محاسبه دقیق و علمی، کالای کشاورزی مناسب با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین‌تر تولید کرد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز دنیا به جای فروش کالا، دانش خود را می‌فروشد، تصریح کرد: امروزه ما در آستانه یک تغییر رفتار در عرصه اقتصادی بوده و نباید با فروش نفت به فکر اداره کشور باشیم، هیچ کشوری با فروش مواد خام خود به رفاه نرسیده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع استان اصفهان باید مورد بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ثروتی که با آلوده شدن محیط‌زیست بدست آید ثروت نبوده بلکه آفت است، تمام فعالیت‌هایمان برای زندگی بوده پس باید محیط زندگی خود را سالم نگه داریم.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها با یک چرخش اقتصادی مواجه هستیم، افزود: اقتصاد مقاومتی با این چرخش شکل گرفته و باید با همدلی به فکر کاهش هزینه‌ها، استفاده درست از منابع و درآمدها و در نهایت راه را برای یک اقتصاد مقاوم و پویا هموار کنیم، در راه رسیدن به این اهداف و رفع مشکلات باید استقامت داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه این مشکلات تنها مختص کشورمان نیست، تصریح کرد: این مشکلات در تمام دنیا وجود داشته و تفاوت آنها با ما در این بوده که آنها دچار مشکلات سیاسی، امنیتی، اجتماعی و غیره بوده ولی کشورمان با توجه به نظام مردم سالاری دینی در سایه ولایت فقیه می‌تواند با قدرت این موانع را برداشته و به افق‌های روشن دست یابد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امروزه دنیا می‌داند که آینده متعلق به ایران است، خاطرنشان کرد: آینده متعلق به ملتی بوده که با وحدت و انسجام در سایه ولایت فقیه و نهادهای دولتی برآمده از اراده مردم به مسیر خود ادامه داده و اکنون نیز در بالاترین سطح امنیت قرار داشته و قدرت‌های بزرگ، جسارت تعرض به آسمان، دریا و زمین کشورمان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه تمام تصمیمات گرفته شده در سطح کشور باید یک پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: امیدوار هستم در آینده شاهد رفع چالش‌های اقتصادی موجود و دست یابی به اقتصاد بزرگ و مبتنی بر مصرف صحیح باشیم تا شاهد افزایش رفاه مردم، کاهش شکاف طبقاتی و گسترش معنویت و اخلاق باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار