مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تاکید کرد
تابناک: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: لازم است تولیدکنندگان ایرانی از فناوری‌های نوین در صنعت سنگبری استفاده کنند.
کد خبر: ۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول محققیان عصر پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته با اشاره به برخی از مشکلات موجود در بخش صادرات کالاهای ایرانی و به ویژه صادرات سنگ اظهار داشت: بررسی شرایط داخلی و خارجی بازار سنگ ایران نشان می‌دهد، با وجود برخورداری ایران از منابع و معادن غنی و بی‌شمار وضعیت صادراتی این بخش از اقتصاد کشور چندان رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ تزیینی و نما در جهان است، افزود: این در حالی است که با وجود ظرفیت‌های بالای موجود در کشور جایگاه بیستمین صادر کننده جهان در این حوزه را بین سال‌های 2006 تا 2011 به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه کشورهای مالزی، هندوستان و پاکستان در برخی از اقلام سنگ اعم از سنگ‌های تراش‌پذیر، سخت و غیره جایگاه ایران را از آن خود ساخته‌اند، ادامه داد: بخشی از این اتفاق به دلیل استفاده تولیدکنندگان ایرانی از ماشین‌آلات قدیمی و فرسوده است که این امر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در این صنعت را ضروری می‌سازد.

وی اضافه کرد: فرسوده بودن دستگاه‌های فرآوری سنگ‌ها در کارخانه‌های استان اصفهان باعث شده است تا برخی واحدها ترجیح دهند سنگ‌های خود را به شکل خام، روانه بازار جهانی کنند.

محققیان گفت: نمایشگاه‌ها به عنوان مکانی که نقطه ایده‌آل نمایش فناوری و دستاوردهای تازه و جدید است می‌تواند تولیدکنندگان و صاحبان صنایع را به سمت استفاده از این فناوری‌ها روانه کند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در شرایط کنونی ضروری است، ادامه داد: نمایشگاه‌ها با کیفی‌تر ساختن تولیدات و محصولات در دراز مدت، امکان رقابت واحدهای تولیدی با رویکرد صادرات، شناخت بازارهای داخلی و خارجی و بررسی نقاط ضعف و قوت، داشته‌ها و نداشته‌ها را ممکن می‌سازند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه در فضای نمایشگاه تولیدکننده می‌تواند محک دقیقی از خود داشته باشند، افزود: در این محل تولیدکنندگان به مقایسه‌ منطقی و کاربردی خود با دیگر رقبا و واحدها می‌پردازند و سطح خدمات خود را بسته به نیازهای موجود، ارتقا می‌دهند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه یک پژوهش میدانی دقیق و مطالعه‌ای نزدیک بر بازار واقعی کسب و کار است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار