جیب خالی کارگران و آغاز سال تحصیلی؛
تابناک:به دنبال تحولاتی که بعد از فوت سهامدار عمده این کارخانه اتفاق افتاده است، وزارت صنعت، معدن و تجارتی افرادی را برای تصمیم گیری در مورد مدیریت موقت این کارخانه انتخاب کرد.
کد خبر: ۲۹۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 19 September 2016

به گزارش تابناک اصفهان، چند روز پیش حدود 500 نفر از کارگران پلی اکریل اصفهان در مقابل استانداری تجمع و خواستار احقاق حقوق خود و پرداخت معوقه ها شدند.

در همین رابطه برخی کارگران این کارخانه متذکر شدند که روز سه‌شنبه ۱۶ شهریور جلسه‌ای در استانداری اصفهان درباره مشکلات این کارخانه تشکیل و در این جلسه مقرر شد، تشکیل هیات‌مدیره جدید در دستور کار قرار بگیرد و تزریق نقدینگی و پرداخت مطالبات کارگران و راه‌اندازی مجدد در کارخانه انجام شود.

البته روابط عمومی شرکت پلی‌اکریل به کارگران اعلام کرده که هیات‌مدیره جدید از روز شنبه ۲۰ شهریور با حکم وزیر صنایع کار خود را آغاز می‌کند اما بنابر گفته‌های کارگران تمام صحبت‌های این چند ماهه به یک‌باره تکذیب شده و حتی نامه روابط عمومی نیز از سایت شرکت حذف شده است.

کارگران تاکید کردند که پس از حذف نامه از روی سایت، سه‌شنبه ۲۳ شهریور نماینده تام الاختیار سهامدار در تماس با نمایندگان کارگران اعلام کرده «تمامی تصمیمات درباره کارخانه پلی‌اکریل در حیطه وظایف سهامدار است».

نماینده تام‌الاختیار سهامدار به نمایندگان کارگران متذکر شده «اگر قرار به راه‌اندازی باشد خود سهامدار عمده با فروش املاک شرکت، نقدینگی لازم شرکت را تامین کرده و تولید راه‌اندازی می‌شود».

لازم به ذکر است، نمایندگان شورای اسلامی کار کارخانه پلی‌اکریل سه‌شنبه ۲۳ شهریور به استانداری اصفهان مراجعه کردند که متاسفانه از پذیرش آنها ممانعت شد و کسی از مسئولان پاسخگوی آنها نبود.

در همین رابطه، تعدادی از کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان روز گذشته، به ایلنا گفتند: به دنبال تحولاتی که بعد از فوت سهامدار عمده این کارخانه اتفاق افتاده است، وزارت صنعت، معدن و تجارتی افرادی را برای تصمیم گیری در مورد مدیریت موقت این کارخانه انتخاب کرد.

آنها افزودند: ظاهرا این هیات تا پیش از برپایی اجتماعات صنفی روزهای گذشته ما و همکارانمان در داخل کارخانه و مقابل ساختمان استانداری عملکرد علنی و مشهودی نداشت و تنها از زمان خاتمه جلسه‌ای که روز گذشته برای رسیدگی به وضعیت کارخانه پلی اکریل در استانداری اصفهان برگزار شده بود؛ فعالیت علنی خود را آغاز کرد.

برپایه این اطلاعات ظاهرا در جلسه روز گذشته استانداری به هیات اجرایی اداره کننده کارخانه پلی اکریل اصفهان ماموریت داده می‌شود تا هرچه زودتر اقدامات خود را برای از سرگیری فعالیت واحدهای مختلف این کارخانه و اشتغال مجدد 2 هزار کارگر آن آغاز کند.

اگرچه از سرگیری فعالیت خطوط تولید مهمترین خواسته کنونی کارگران کارخانه پلی اکریل است اما با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و شروع سال جدید تحصیلی این کارگران در حال حاضر خواهان دریافت بخشی از معوقات مزدی خود هستند.

در همین رابطه ظاهرا قرار است برای آغاز مجدد فعالیت کارخانه یک بودجه اعتباری در اختیار اعضای هیات اجرایی قرار داده شود و به همین دلیل کارگران نیز توقع دارند تا دست کم بخشی از مطالبات آنها از محل همین منابع پرداخت شود.

از قرار معلوم همه کارگرانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کارخانه پلی اکریل اصفهان مشغول کارند بین 5 تا 6 ماه مزد معوقه طلبکارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار