مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرا و تدوین 200 عنوان برنامه طی سال تحصیلی جدید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 14 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سالار قاسمی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای توسعه استان، گفتمان و رویکرد غالب باید مهندسی - فرهنگی بوده و تغییر نگاه و سیاستگذاری در حوزه فرهنگ نیز اولویت سیاستگذاری ها باید قرار گیرد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه حاکمیتی، سرمایه ای و استراتژیک شناخته شده و هیچ راهبردی در امر توسعه کشور مهم تر از فرهنگ و تربیت نیست زیرا رویکرد انقلاب ما، رویکردی فرهنگی بوده است.
قاسمی، شعار سال تحصیلی جدید در استان را مهر ماندگار با تعبیر و اعتدال اعلام و یادآور شد: به منظور آغاز هرچه بهتر سال تحصیلی جدید، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در کمیته های مختلف طرح مهر نیز اقدام های لازم به عمل آمده است.
وی از تدوین 200 عنوان برنامه برای سال تحصیلی امسال خبر داد و اضافه کرد: طی سال تحصیلی جدید با یک دانش آموز در مناطق محروم نیز کلاس درس و معلم خواهیم داشت.
به گفته وی، در طرح مهر علاوه بر کارگروه های تعریف شده، برخی ابتکارات از جمله تشکیل کمیته پیشکسوتان با حضور بازنشستگان فرهنگی و بهره گیری از کمک اولیا را نیز داشته ایم.
قاسمی، وظیفه بازگشایی مدارس را تنها بر دوش آموزش و پرورش ندانست و گفت: در آستانه بازگشایی مدارس تمام شهر و محیط های پیرامونی آن با کمک همه دستگاه ها باید رنگ و روی تربیتی و آموزشی به خود بگیرد.
وی در ادامه از برپایی مانور بازگشایی مدارس در 24 شهریورماه /امروز/ خبر داد و افزود: به ابتکار این استان روز امیدها، ویژه دانش آموزان پایه دهم نیز در این روز برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری روز شکوفه ها، ویژه پایه اول ابتدایی و روز غنچه ها ویژه نوآموزان در پایان شهریورماه خبر داد و اضافه کرد: برای این منظور تلاش کردیم برای دوری از خستگی و دلزدگی دانش آموزان این مقاطع،برنامه های متمرکزی را در این رده سنی برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در روز 31 شهریور ماه نیز برنامه روز جوانه ها، ویژه پایه هفتم برگزار خواهد شد.

****سال تحصیلی با 230 هزار دانش آموز در قزوین آغاز می شود.
قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سال تحصیلی جدید 230 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و 500 واحد آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی، تعداد دانش آموزان پایه اول ابتدایی را 20 هزار، پایه ششم را 18 هزار ،پایه هفتم را 16 هزار و 500، پایه نهم را 15 هزار و 900، متوسطه دوم نظری را 21 هزار، کار و دانش را 4 هزار، فنی و حرفه ای را 5 هزار و نوآموزان را 20 هزار نفر در سطح استان اعلام کرد.
قاسمی ادامه داد: هم اکنون 196 مدرسه غیر دولتی با 18 هزار دانش آموز، 153 مدرسه هیات امنایی، 13مدرسه شاهد، 18 مدرسه نمونه دولتی و 4 مدرسه تیزهوشان با مجموع 4 هزار و 500 پانصد دانش آموز در استان فعالیت دارند.
قاسمی در ادامه تعداد بانوان فرهنگی شاغل را 8 هزار و 800 و آقایان را 7 هزار و 300 نفر در سطح این استان اعلام کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: طی سال جاری با ورود 290 دانشجوی معلم به فرآیند تدریس که از نخستین گروه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان به همراه 140 معلم دبیرستانی به عنوان حق التدریس، کمبود نیروی انسانی ما را در این زمینه برطرف می کنند.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش تمام فعالیت ها بر مبنای 5 اصل برنامه ریزی، اخلاق محوری، اعتدال گرایی، استقلال و مردم داری اجرا و عملیاتی می شود.
وی در ادامه بازسازی و نوسازی مراکز رفاهی، بهسازی درمانگاه فرهنگیان و اردوگاه های دانش آموزی استان را از جمله اقدام های انجام شده در حوزه زیرساختی عنوان کرد.
قاسمی به راه اندازی 8 مرکز محلی یادگیری سوادآموزی، توسعه 14 واحد پژوهش سرا، راه اندازی کانون های حرکت های اصلاحی در 6 شهرستان، آزمایشگاه نانو، هنرستان هنرهای زیبا و ارتقای رتبه کنکور از 14 به 11 را از دیگر اقدام ها و دستاوردهای آموزش و پرورش استان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در بسیاری از شاخص ها بین رتبه 5 تا 7 قرار دارد، اضافه کرد: طی سال جاری میزان شکایت از آموزش و پرورش 39 درصد کاهش داشته است.
****توسعه و تقویت اردوگاه های دانش آموزی از اولویت های آموزش و پرورش در سفر هیات دولت به قزوین است.
قاسمی با اشاره به سفر مهر ماه کابینه دولت یازدهم، توسعه و تقویت اردوگاه های دانش آموزی را مهم ترین اولویت این اداره کل برشمرد و گفت: تمهیدات لازم در این زمینه صورت گرفته و موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه تخصیص اعتبارها نیز اخذ شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان اضافه کرد: طرح های نیمه تمام از جمله سالن ها و استخرهای ورزشی و آموزشی به دولت اعلام و با اختصاص اعتبار برای 9 تا 11 طرح نیز موافقت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار