تابناک: شایعه زمانی دهان به دهان چرخید که همگی کنار هم در خانه‌ای جمع شدند. کسانی که در جامعه مقام دارند اما وقتی همگی آمدند و اتفاق کوچکی را دیدند آن را ذره ذره بزرگ کردند. شایعاتی که ممکن است زندگی کسانی را تخریب کند اکنون با زبان طنز بر روی صحنه آمده تا بگویند حرف‌های کوچک و بزرگ است که ناگهان همه چیز را بر هم می‌زند.
کد خبر: ۲۹۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 13 September 2016
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری ایسنا- منطقه اصفهان، نمایش شایعات به کارگردانی مجید کاشی فروشان از ۱۹ شهریور ماه روی صحنه رفت این نمایش که از نمایشنامه‌های نیل سایمون است که  بورژواها را هدف گرفته است از همین رو شخصیت‌های این داستان به ظاهر همگی آدم‌های جدی هستند.

این نمایش که بر روی صحنه‌ای پر کار به اجرا در آمده است، شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که در مواجهه با شرایط پدید آمده در منزل چارلی، هراسان و مستأصل، روی دیگر خود را نشان می‌دهند و همین روی دیگر به مخاطب نشان می‌دهد که آن‌ها موجوداتی تهی و فاقد شعور هستند.

مجید کاشی فروشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این نمایش معضل شایعه و شایعات را از زبان نویسنده معروف آقای نیل سایمون بازگو می‌کند که ما دستمایه‌هایی از فضای ایرانی را هم در آن اضافه کردیم و یک طنز کمیک که مخاطب پسند باشد و بتوانیم مخاطب برای تماشای این نمایش ارضا کنیم.

دراماتورژ و کارگردان نمایش شایعات با اشاره به طراحی صحنه این نمایش گفت: کار من تصویر است و در سینما فعالیت دارم و این اولین کار تئاتری است که در آن فعالیت می‌کنم و می‌خواستم یک نمونه خوب در آثار خود داشته باشم به همین دلیل برای هزینه‌ها کم نگذاشته‌ایم و به دید اینکه این کار یک اثر تئاتر است و مخاطب ندارد به آن نگاه نکردم دوست داشتم یک اثر خوب باشد و برای آن هزینه کردم و امیدوارم مخاطب را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه اولین کار صحنه خود را با شایعات شروع کرده است،  درباره دغدغه‌های خود بیان کرد: این کار جنس تصویر را دارد و داستان خوبی را روایت می‌کند و مخاطب را با خود درگیر می‌کند و از کارهای سمبولیک نبود که مخاطب درگیری فکری داشته باشد، یک روایت راحت و ساده بود که مخاطب به راحتی می‌تواند آن را هضم کند و موقعیت‌هایی در آن وجود دارد که بیننده آن‌ها را دوست دارد و بزرگ‌ترین حسن این کار این بود که به کار تصویر بسیار نزدیک بود پر بازیگر بود شلوغ بود و من این شرایط را دوست دارم.

کاشی فروشان درباره موسیقی این نمایش اظهار کرد: اتفاق‌هایی که در صحنه رخ می‌دهد و فضاهایی که بازیگران به وجود می‌آوردند با موسیقی همراه است و به فضاسازی کمیک کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایش شایعات با بازی رادنوش مقدم، شهاب غزالی، الهام رضایی، سعید یاردوستی، هادی مسعودی، عاطفه غلامپور، عادل یوسفی، جواد مدنی و آرام یوسفی نیا از ۱۹ شهریور تا ۵ مهر از ساعت ۲۰:۳۰  در مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان روی صحنه خواهد رفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار