تابناک: انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت مقام معلم در بیانیه ای خواستار توجه بیشتر و ویژه به رفع نیازهای آموزش و پرورش کشور شد.
کد خبر: ۲۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 29 April 2015
به گزارش تابناک، در این بیانیه با تبریک فرارسیدن روز معلم امده است: این مناسبت را بهانه ای می کنیم برای رساندن فریاد سکوت فروتنانه معلمان کشور به اقشار جامعه و اصحاب نظام .

این بیانیه می افزاید: گرچه 12 اردیبهشت ماه، یادآور اتحاد شوم سه عنصر افراط ، جهل و عمل گرایی کور می باشد که در گروه تروریستی فرقان تجسم یافت و عالمی معلم را از ما گرفت و جامعه را از مطهری نو اندیش و راهگشا بی نصیب ساخت، اما تقارن این سالروز با روز معلم را باید به فال نیک گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیامی که در این تقارن نهفته، به ما فرهنگیان یاد آورمی شود که باید پیوسته با جهل در ستیز باشیم و همیشه خورشید وار بر اذهان تاریک بتابیم و تیرگی افکار را بزداییم و این وظیفه ای سترگ است که افتخار انجام آن تنها و تنها به عهده ی معلم است.

انجمن اسلامی معلمان اصفهان در ادامه بیانیه خود با تشریح نقش معلمان و اموزش و پرورش در عرف جهانی و وظایفی که برای آنها تعریف شده از مسوولان درخواست کرده است که نیازها و امکانات را مطابق این وظایف تامین کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از بودجه ریزان محترم در دولت و تقسیم کنندگان معزز بودجه در مجلس شورای اسلامی سوال می کنیم که آیا به ریز این نیازها توجه دارند یا آنکه آموزش و پرورش را یک بخش در کنار سایر بخش ها می بینند و به بهانه زیادی عائله آن، یک تقسیم بودجه علی السویه انجام می دهند و گاهی بدتر از آن، جمله زهر آگین « آموزش و پرورش مصرف کننده است» را همچون تیری بر قلب سازمان متولی تعلیم و تربیت می نشانند و خیال خود را راحت می کنند؟

در ادمه بیانیه با تشریح نقش اقتصادی اموزش و پرورش و ارزش خدماتی که ارائه می کند تصریح شده است که اگر آموزش و پرورش هم در قبال مدارک پایانی برای خروجی های خود، مبالغی را دریافت می کرد و مانند سایر ادارات و شرکتهای تولیدی و خدماتی، خروجی خود را به مشتریانش می فروخت، اینچنین بی رمق نبود و ثروتمند ترین سازمان کشور می شد.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده است: در سالی که به « دولت و ملت ،همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، توجه بسیار فراوان به جایگاه معلمان کشور مورد انتظار ماست؛ چرا که این قشر بیش از همه نهادها و دستگاهها قادر خواهند بود که همدلی را تقویت کنند و زمینه ساز تفاهم ملی باشد.

در بیانیه تاکید شده که حل مشکلات آموزش و پرورش، فراتر از توان یک وزارتخانه است و باید همه افراد و نهادهای ذی نفوذ با حمایت مادی و معنوی از این دستگاه انسان ساز به اعتلای فرهنگ کشور کمک کنند.

اعضای انجمن اسلامی معلمان اصفهان همچنین از سیاست گذاران اصلی آموزش و پرورش کشور خواسته اند که راه تعامل و گفت و شنید با معلمان کشور را هموار نمایند و پای صحبت افرادی بنشینند که باید مجری سیاست های فرهنگی نظام باشند و در خط مقدم جبهه فرهنگ به فداکاری مشغولند.

در این بیانه تصریح شده است: تدوین و تصویب قوانین و راهبردها بدون اطلاع از مشکلات مجریان این امر (که به طور عمده معلمان هستند) کاری ساده اما بی فایده و کم نتیجه خواهد بود.

در بیانیه همچنین گفته شده است:' از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم که نارضایتی معلمان از وضع موجود را به ابزاری برای مخالفت جناحی با وزارت آموزش و پرورش تبدیل نکنند، همگان می دانند که اقداماتی مانند استیضاح وزیر، هیچ مشکلی را حل نمی کند و بهبود شرایط نظام تعلیم و تربیت، فراتر از توان یک دستگاه است.

اگر واقعا برای حل مشکل ریشه ای در آموزش و پرورش، عزمی راسخ در مجلس وجود دارد، به راحتی با ارائه یک طرح جامع به وسیله نمایندگان محترم قابل حل است .

انجمن اسلامی معلمان اصفهان افزود:' از دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور محترم هم می خواهیم که بیش از این فرصت را از دست ندهند و با توجه خاص به تنگناهای موجود در آموزش و پرورش، در حد توان دولت به رفع سریع آنها اقدام کنند.

اگر این ادعا وجود دارد که منابع مالی موجود در کشور پاسخگوی توجه شایسته به آموزش و پرورش نیست، باید به دنبال منابع تازه ای گشت و این وظیفه خطیر بر عهده قوای مجریه و مقننه است

در ادامه بیانیه از وزیر آموزش و پرورش خواسته شده است که همزمان به امور کارشناسی و طراحی های فکری و همچنین استفاده از نیروی انسانی شجاع و آگاه و هماهنگ و همسو با برنامه های دولت توجه کند.

توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان بعنوان پشتوانه تولید نیروی انسانی کارآمد از دیگر درخواست های انجمن اسلامی معلمان اصفهان در این بیانیه است.

آنها همچنین با قدردانی از متانت و تواضع معلمان در اعتراض به مشکلاتشان تاکید کرده اند که جنس و رفتار اعتراض باید فرهنگی و شایسته این شغل شریف باشد.

در پایان این بیانیه خطاب به معلمان گفته شده است: یادمان نرود که در تاریخ انقلاب اسلامی نام پرآوازه معلمان بلند همتی همچون شهید رجایی و شهید باهنرو دکتر شریعتی می درخشد، آن بزرگان همکار ما بوده اند و در صحنه های گوناگون کشور، نقش آفرینی کرده اند.

ما با الگوگیری از آن شخصیت های درخشان، می توانیم نقشی بی بدیل در اجتماع و سیاست ایفا کنیم و از این رهگذر، دیگران را متوجه اقتدار خود نماییم .

خروج از روحیه بی تفاوتی و حضور تاثیرگذار در عرصه هایی مانند انتخابات مجلس ( که در پیش روی داریم) جایگاه معلم را بیشتر روشن خواهد نمود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار