تابناک: خبری که به علت سابقه کنسل شدنش هنوز هم رخ دادنش حتی برای خود حوزه هنری هم شفاف نیست و رئیس حوزه هنری اصفهان با تردید در این باره صحبت میکند.
کد خبر: ۲۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 29 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صنعت سینما و ترویج فرهنگ رفتن به سینما چند سالی است که بیش از گذشته از سوی مسئولان و رسانه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

گرچه در این زمینه رونق سینما با شرایط کنونی فاصله زیادی دارد اما تلاش هایی نیز در این خصوص در حال انجام است تا زمینه حضور بیشتر مخاطبان در سینما فراهم شود تا از این رهگذر هم صنعت سینمای ایران به جایگاه واقعی برسد و هم سینما بتواند به عنوان یک رسانه پیام های مورد نیاز جامعه را متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی، به مخاطب منتقل نماید.

به همین منظور، مقام معظم رهبری دستور واگذاری سینماهای تحت نظارت بنیاد شهید به حوزه هنری در استان ها را صادر فرمودند که در این راستا نیز سینماهایی در استان های مختلف به حوزه هنری واگذار شد.

در اصفهان اما این روند کمی طولانی و دشوار شده ، چندسالی است که حوزه هنری خواستار واگذاری سینماهای تحت اختیار بنیاد شهید به این حوزه است اما هر بار به رغم تعیین زمان برای این امر، واگذاری لغو و حوزه هنری ناکام می ماند.

حالا امروز مهدی سیدین نیا با ایسنا مصاحبه ای داشته و طی آن خبر از واگذاری سینماهای ساحل، خانواده و فلسطین از سوی بنیاد شهید به حوزه هنری اصفهان داده است.

خبری که به علت سابقه کنسل شدنش هنوز هم رخ دادنش برای جامعه هنری و حتی خود حوزه هنری هم شفاف نیست و رئیس حوزه هنری اصفهان با تردید در این باره صحبت می کند.

وی در این خصوص گفت: به لطف خدا قرار است در اوایل هفته آینده، چند مسوول از تهران بیایند و چند سینمای اصفهان تحویل حوزه هنری شود.

سیدین نیا با بیان اینکه چندبار است که تاریخ تحویل سینماها تغییر کرده است،افزود: امیدواریم که تاریخ هفته آینده تغییر نکند و سینماهایی که معین شده به حوزه هنری تحویل داده شود.

وی پیرامون تحویل 9 سینمای استان اصفهان از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه هنری تا پایان سال 93 اظهار کرد: ارشاد در گذشته آماده تحویل سینماها شده بود، اما نمی‌دانم به چه دلیل برای نهایی کردن کار در پایان سال 93 اقدامی نکرد و گویا قرار نیست پس از آن نیز خبری شود.

رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه آمادگی داریم که با ارشاد در این زمینه همکاری کنیم، افزود: تحویل 9 سینما به حوزه هنری بستگی به نظر مسوولان در ارشاد دارد چراکه مالک این سینماها ارشاد است.

با این اوصاف باید منتظر بود و دید آیا سرنوشت این واگذاری مانند دفعات سابق به کام حوزه هنری تلخ خواهد شد یا مسئولان بنیاد شهید، ازاین تعلل چندساله دست خواهند کشید؟.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار