کد خبر: ۲۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 29 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، با آغاز هفته نکوداشت اصفهان برنامه های مختلفی برای نشان دادن جاذبه های فرهنگی و تاریخی اصفهان از سوی شهرداری اصفهان نیز اجرایی شد.

برنامه های این هفته در سال جاری بیشتر برای عموم مردم به نمایش و اجرا گذاشته شده است.
از جمله برنامه های این هفته در میدان امام علی (ع) است که هروزه در این میدان نمایش ها و نمایشگاه هایی برای به رخ کشیدن دوره های مختلف تاریخی اصفهان برپا شده است.


مایک نیلکون یکی از گردشگران خارجی است که با حضور در برنامه جشنی به رنگ اصفهان، از برگزاری این نمایش ها که با لباس های تاریخی به دنبال نشان دادن تاریخ یک شهر است، به وجود آمده بود و گفت: برگزاری چنین نمایشی آن هم در میدانی تاریخی باعث شده تا بسیاری از مردم این شهرهم به این برنامه کشیده شوند.

وی با بیان اینکه من به دلیل عدم آشنایی با زبان فارسی از محتوای این نمایش باخبر نیستم اما ظاهرا این نمایش برای نشان دادن تاریخ شهر اصفهان به مردمی که در آن زمان زندگی نکرده اند، است.


در "جشنی به رنگ اصفهان" نمایشگاه هایی برای نشان دادن سنت های اصفهان از نحوه تهیه برخی غذاهای سنتی این شهر مانند بریانی تا آش های سنتی گرفته تا شربت های گیاهی برای نشان دادن فرهنگ مردم اصفهان در حوزه های مختلف به نمایش در آمده است.

استقبال مردم اصفهان که برخی از آنها مانند افرادی از نسل جوان با این سنت ها آشنایی چندانی ندارند و حتی برخی از آنها با تعجب به فرهنگ گذشته خود در میان غرفه ها می نگرند، بسیار قابل توجه بوده است.


علیرضا کلاهدوزان یکی از جوانانی است که در حال تماشای غرفه های صنایع دستی اصفهان است. وی در گفتگو با تابناک با بیان اینکه اصفهان از تنوع زیادی در بخش صنایع دستی برخوردار است، گفت: من به شخصه تاکنون نمی دانستم اصفهان این تعداد صنایع دستی که هرکدام قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را هم دارد، تولید می کند.




وی که دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی است، می گوید : من در همین میدان امام علی با چندین توریست که پایشان به این جشن باز شده بود هم صحبت کردم و حتی دیدم نه تنها مردم شهرم بلکه مردم شهرهای دیگر دنیا هم از اینکه اکنون در اصفهان هستند احساس شگفتی و غرور دارند.

این دانشجوی اصفهانی خواستار تداوم جشن های اینچنینی که باعث شده مردم در بزرگداشت شهرشان مشارکت داشته باشند و به نوعی نشاط اجتماعی در گوشه ای از شهر به چشم می خورد.

در برنامه های جشنی به رنگ اصفهان نه تنها مردم بلکه مسئولان هم حضور دارند و تاکنون مدیران اصفهانی و حتی مسئولانی از شهرهایی غیر از اصفهان هم به بازدید از این برنامه ها در میدان امام علی (ع) آمده اند.


اجرای برنامه رادیویی به صورت زنده در میدان امام علی در این هفته از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این هفته در حال اجراست.


ساخت صنایع دستی اصفهان به دست هنرمندان اصفهانی که خود لباس های قدیم و سنتی اصفهان را بر تن دارند بیش از همه مردم را به سمت خود جمع می کند.

صدای چکش های قلمزنی تا دست هنرمند میناکاران نصف جهان همه و همه مردم را به دور تا دور این هنرمندان کشانده است.

اجرای حرکات ورزشی و نمایشی نیز یکی از پرطرفداران ترین برنامه ها در این میدان است که علاقمندان خاص خود به ویژه جوان ترها را پای این برنامه می کشاند.

برپایی سومین هفته گردشگری اصفهان در میدان امام علی (ع) و اجرای کنسرت‌های موسیقی سنتی در فرهنگسرای خورشید و باغ نور از دیگر برنامه‌های متنوع و شاد هفته نکوداشت اصفهان در ادیبهشت ماه سال جاری است.

گفتنی است امروز آخرین روز از اجرای برنامه های هفته نکوداشت اصفهان در میدان امام علی (ع) است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار