کد خبر: ۲۹۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 07 September 2016


استاندار البرز بر ضرورت توجه به تأمین آب کشاورزی تأکید کرد و گفت: رفع بحران آب نیازمند مشارکت‌های مردمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در همایش صدای آب نمی‌آید تأکید کرد: امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های مسؤولان بحران آب است.

وی ادامه داد: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم از این بحران خارج شویم.

استاندار البرز تأکید کرد: مشارکت‌های مردمی در این زمنیه بسیار موثر است و می‌تواند راهکاری اساسی برای رفع بحران آب در کشور باشد.

طهایی با تأکید بر اینکه صنعت کشاورزی یکی از مهمترین نیازهایش تأمین آب است افزود: یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب کشاورزی تصفیه پساب برای مصارف صنعتی و کشاورزی در البرز است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون این طرح در استان البرز اجرایی شده است خاطرنشان کرد: باید راهکارهای اساسی برای تأمین و جبران کمبود آب در کشور و به ویژه برای صنعت کشاورزی اندیشیده شود.

استاندار البرز با اشاره به انتقال آب کرج به تهران گفت: در این شرایط و بحران آب، به راحتی نمی‌توان آب را انتقال داد لذا فرهنگ صحیح مصرف می‌تواند راهکاری مهم برای جبران این کمبودها محسوب شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از کشورها با تصفیه پساب‌ها بیش از 13 بار از آب استفاده می‌کنند، ‌تصریح کرد: گاهی پساب‌های رها شده حاصل از مصارف خانگی و صنعتی در طبیعت رها شده و محیط زیست و ذخایر زیرزمینی را آلوده می‌کند.

به گفته طهایی اکنون در استان البرز تدابیری اندیشیده شده که پساب‌ها تصفیه شده و برای بخش‌های کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار