همزمان با روز عرفه صورت می‌گیرد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از برگزاری مراسم استقبال از پیکر 2 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس همزمان با روز عرفه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 07 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در جلسه برائت از مشرکین در روز عرفه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن هفدهم شهریور ماه سالروز قیام 17 شهریور و کشتار دسته‌ جمعی مردم به دست مأموران ستم‌شاهی پهلوی و هجدهم شهریور ماه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست مأموران بی‌تدبیر و بی‌کفایت آل‌سعود در فاجعه منا دعای پر فیض عرفه در روز عرفه در این استان قزوین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همزمان با روز عرفه مراسم برائت از مشرکین که هر سال با پیام مقام معظم رهبری در محل عرفات برگزار می‌شد، امسال این توفیق حضور به زائران در مناسک حج به دلیل ممانعت و مخالفت آل‌سعود حاصل نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین افزود: در همین راستا ستاد هماهنگی برگزاری مراسم برائت از مشرکان و برگزاری دعای عرفه همزمان با سالروز شهادت شهدای منا در این استان تشکیل شد.

طاهرخانی تصریح کرد: تعداد 114 شهید دوران هشت سال دفاع مقدس تفحص شده که این تعداد شهید در سراسر کشور بین مراکز استان و شهرستان‌ها توزیع می‌شوند که استان قزوین نیز میزبان پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس در روز عرفه است.

این مسؤول بیان کرد: مراسم دعای پرفیض عرفه و برائت از مشرکان نیز همزمان با استقبال از پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس در استان قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل صادر شده از سوی ستاد نیروهای مسلح، استان قزوین میزبان پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس است که ضمن استقبال از این دو شهید در ورودی شهر قزوین، پیکر یک شهید به شهرستان تاکستان منتقل می‌شود.

طاهرخانی با بیان اینکه مراسم استقبال از پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس از سوی نیروهای مسلح استان قزوین برگزار می‌شود، یادآور شد: همچنین مراسمی نیز در شهرستان تاکستان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فضاسازی شهری برای برگزاری مراسم برائت در جوار پیکر دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در استان قزوین انجام می‌شود و قرائت بیانیه و شعارهای حماسی متناسب با برائت نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه تعداد 60 شهید گمنام در 25 نقطه این استان وجود دارد، عنوان کرد: مراسم استقبال از پیکر دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه 21 شهریور ماه سال جاری همزمان با روز عرفه در مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین ساعت 10 و 30 دقیقه صبح برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار