کد خبر: ۲۹۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 06 September 2016
تابناک - شهرداران شهرهای اصفهان و رشت در زمینه توسعه همکاری ها در بخش های گردشگری، تفریحی و خلاقیت، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 این تفاهمنامه روز یکشنبه در رشت به امضای مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت رسید.
 
عضو کمیسون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت در باره نشست امروز شهرداران اصفهان و رشت گفت: نشست شهرداران رشت و اصفهان در راستای توسعه شهری و همکارهای دو طرف در زمینه های گردشگری، تفریحی و خلاقیت انجام گرفت.
 
سید رضا موسوی روزان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: کلانشهر رشت با اصفهان در بخش های مختلف دارای اشتراک هستند، بنابراین نشست شهرداران این دو شهر می تواند مفید باشد.
 
وی با بیان این که رشت و اصفهان در گسترش تفکر شیعه نقش بسزایی داشتند، اظهار کرد: گیلان با داشتن مردمانی از گیل، دیلم، گالش و تالش در تمامی ادوار تاریخ همواره تاثیر گذار بوده است.
موسوی روزان با اشاره به سایر اشتراکات رشت و اصفهان بیان داشت: این شهرها قبل از انقلاب، به لحاظ تاریخی و میراث فرهنگی دارای وجه مشترک با هم هستند.
این عضو کمیسیون بودجه شورای اسلامی رشت با اشاره به بازدید شهردار اصفهان و هیات همراه از پیاده راه فرهنگی این کلانشهر تصریح کرد: راه اندازی چنین پیاده راهی در مرکز شهر برای بازدید کنندگان جالب بود.
وی ادامه داد: کلانشهر رشت و اصفهان تنها شهرهای خلاق ثبت شده در یونسکو، می توانند همکاری ها و تعاملات خوبی در حوزه های خوراک شناسی و صنایع دستی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار