رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: طی ابلاغ صورت گرفته از سوی شورای هیأت‌های مذهبی این اداره، استفاده از آلات موسیقی در هیأ‌ت‌های مذهبی سبب ابطال مجوز هیأت‌ها شده و افراد به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۲۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 06 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی در جلسه ستاد شئون فرهنگی شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گردهمایی‌های هیأت‌های مذهبی به طور مجزا ویژه خواهران و برادران در اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استفاده بسیار هیأت‌های مذهبی بانوان شهرستان آبیک از آلات موسیقی در مراسم مختلف افزود: با ساماندهی این وضعیت، تقریباً 80 درصد آلات موسیقی از مراسم هیأت‌های مذهبی بانوان حذف شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: طی ابلاغ صورت گرفته از سوی شورای هیأت‌های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی، استفاده از آلات موسیقی در هیأ‌ت‌های مذهبی سبب ابطال مجوز هیأت‌ها شده و افراد به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

جان‌محمدی اضافه کرد: پرونده‌های هیأت‌های مذهبی بازنگری شده و اطلاعات جدید واصله از مرکز از سوی شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان آبیک به مسؤولان هیأت‌ها ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم محبان امام حسین(ع) با احساسات پاک و مقدس به عزاداری می‌پردازند که لازم است با حمایت و هدایت مسؤولان عزاداری در سطح شهرستان آبیک برگزار شود و رضایت الهی و ائمه اطهار(ع) را به همراه داشته باشد.

این مسؤول به برگزاری دعای معنوی عرفه در سه نقطه از شهر آبیک اشاره و بیان کرد: محوریت اصلی برگزاری دعا در جوار گلزار شهدای گمنام بوده که در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهرک بعثت و شهرک فردوس آبیک نیز این دعا برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک افزود: از شهرداری آبیک درخواست می‌شود در زمینه حضور مردم در دعای عرفه بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب کند.

جان‌محمدی ادامه داد: در نظر داریم عصر روز تاسوعا عزاداری منسجم در شهر آبیک برگزار کنیم تا از صدا و سیما به طور مستقیم پخش شود که از وجود مداحان هیأت‌ها نیز در این عزاداری استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری عزاداری منسجم در شهرستان آبیک برای این نیست که مانند استان‌های دیگر عزاداری کنیم بلکه هدف این است که هماند امامان صادق و باقر(ع) عزاداری برگزار شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اصل عزاداری این است که نوحه‌خوانی و روضه‌خوانی همانند عزاداری امام صادق(ع) و امام باقر(ع) که الگوی مناسبی برای مردم بودند، صورت گیرد تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اذعان کرد: شأن عزاداری استفاده از زنجیر، طبل، علامت‌ها، آلات موسیقی نیست که این امر باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

جان‌محمدی با اشاره به وجود گروه تعزیه با شیوه‌های جدید تعزیه‌خوانی در استان قزوین افزود: آسیب‌ها تا حدودی از این گروه حذف شده و علاوه بر زیارات عاشورا روضه حضرت علی‌اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) گنجانده شده است.

وی ادامه داد: اجرای تئاتر در گروه تعزیه به این نحو است که فردی بازیگری را انجام می‌دهد و مداح در پشت صحنه مداحی می‌کند.

این مسؤول اضافه کرد: این گروه تعزیه آمادگی لازم برای اجرای سه روزه را در شهرستان آبیک دارد ولی با توجه به 120 نفر عضو هزینه 200 میلیون ریالی را پیشنهاد داده‌اند که اگر مسؤولان موافقت کنند این گروه تعزیه در شهرستان حضور می‌یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: اجلاس بین‌المللی حضرت علی‌اصغر(ع) از سوی ستاد عتبات عالیات این شهرستان در ششم محرم برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار