احمدی‌نژاد آب را به پول ملی ما بست و کار را به‌جایی کشاند که ریال ما از افغانستان و عراق هم کم‌ارزش‌تر شد.
کد خبر: ۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ 04 February 2015

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آقای روحانی، قطع توزیع یارانه میان پردرآمدها شجاعت می‌خواهد. کل درآمد یارانه کشور 27 هزار میلیارد تومان است که یک‌سوم آن برای تولید می‌رود و 17 هزار میلیارد تومان می‌ماند اما شما 42 هزار میلیارد تومان يارانه می‌دهید پس این 24 هزار میلیارد تومان از کجا می‌آید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع علما، فضلا و طلاب اصفهان، اظهار کرد: حوزه علمیه مشهد و حوزه علمیه اصفهان دو حوزه بزرگ و مستقل کشور هستند که مدیریت حوزه اصفهان این روزها 10 هزار طلبه را پرورش می‌دهد و به جامعه تحویل خواهد داد.

وی بابیان اینکه در زمان صفویه 151 مدرسه در اصفهان وجود داشته است، گفت: امروز تعداد مدارس علمیه اصفهان به 23 عدد کاهش پیداکرده و همه آن‌ها به نوسازی نیز نیاز دارند و تاکنون میلیون‌ها تومان برای نوسازی آن‌ها خرج شده است و 20 مدرسه در بقیه شهرستان‌های اصفهان احداث‌شده است.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اینکه سالانه 100 نفر دانشگاهی واحد حوزه می‌شوند، ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم برای حوزه ردیف بودجه‌ خاصی اختصاص داده‌شده بود. از دولت تدبیر و امید نیز انتظار داریم که این کار را انجام دهد تا این کمک‌ها در دولت شما بیشتر شود. ما نمی‌خواهیم حقوق طلبه‌ها را شما بدهید ما می‌خواهیم فقط مدرسه‌ها را بازسازی کنیم.

طباطبایی نژاد بابیان اینکه مجموعه روحانیت شیعه به 100 هزار نفر نمی‌رسد، افزود: انصاف این روزها نیاز به روحانی در کشور خودمان و جهان به‌ شدت احساس می‌شود. بازهم اعلام می‌کنم روحانیون ما حقوق نمی‌خواهند آن‌ها با قناعت زندگی می‌کنند، اما این کمبود جای تعجب دارد.

وی به حقوق ائمه جمعه در اصفهان اشاره کرد و گفت: کارگر افغانی در ماه یک‌میلیون و 500 تومان حقوق می‌گیرد درحالی‌که ائمه جمعه در ماه 150 هزار تومان حقوق می‌گیرند و این در حالی است که امنیت و هدایت مردم در دست ائمه جمعه است.

امام‌جمعه اصفهان با انتقاد از توزیع هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: در زمان آقای احمدی‌نژاد من بارها اعلام کردم که هدفمند کردن یارانه‌ها کار عقلانی است اما توزیع آن بین همه مردم کار بسیار غلطی است. آقای روحانی شما اگر می‌خواهید یارانه را توزیع کنید، اگر هفت میلیون نفر زیر نظر کمیته امداد داریم، آن را به 14 میلیون نفر تبدیل کنید و به فقرا کمک کنید.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: آقای روحانی، قطع توزیع یارانه میان پردرآمدها شجاعت می‌خواهد. کل درآمد یارانه کشور 27 هزار میلیارد تومان است که یک‌سوم آن برای تولید می‌رود و 17 هزار میلیارد تومان می‌ماند اما شما 42 هزار میلیارد تومان يارانه می‌دهید پس این 24 هزار میلیارد تومان از کجا می‌آید؟

وی با انتقاد از دولت احمدی‌نژاد، گفت: احمدی‌نژاد آب را به پول ملی ما بست و کار را به‌جایی کشاند که ریال ما از افغانستان و عراق هم کم‌ارزش‌تر شد. شما 24 هزار میلیارد تومان را چه می‌کنید؟

خطیب جمعه اصفهان خطاب به رییس‌جمهور تأکید کرد: در بحث اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها باکمال جرأت به میدان بياییم. دشمن شمارا تحت‌فشار قرار می‌دهد. گفت‌وگوهای شما در 5+1 کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است. شما نشان دادید که ایران می‌تواند یک قدرت باشد. این‌که یک سال ما یک‌طرف میز باشیم و قدرت‌های جهان طرف دیگر میز که نتوانند هیچ ضعفی از ما بگیرند، این یعنی قدرت.

طباطبایی نژاد با انتقاد دوباره از دولت احمدی‌نژاد گفت: فرهنگ غلط احمدی‌نژاد که گفت پول یارانه پول امام زمان است شما درست کنید من نه در حزب چپ هستم نه در حزب راست آنچه می‌گویم از روی دوستی است.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها به اقتصاد کشور ضربه زده‌اند. آنچه دزدی می‌شود، و میلیاردها میلیاردها پول می‌رود، به دلیل کم‌کاری بانک‌هاست. آقای روحانی جلوی این بانک‌های خائن را بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار