دبیر سومین جشنواره موسیقی گفت: موسیقی اصفهان از قدیم الایام به عنوان موسیقی ناب و اصیل مورد توجه اهالی هنر قرار داشته است به طوری که کتب تاریخی و اسناد قدیمی در عرصه هنر نشان از آن دارد.
کد خبر: ۲۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 28 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، محمد مصطفایی افزود: موسیقی در اصفهان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این شهر بزرگان زیادی را به دنیای موسیقی سنتی، فاخر و اصیل تقدیم کرده است.

وی در رابطه با برگزاری سومین جشنواره موسیقی سنتی و اصیل در هنرسرای خورشید بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ها ترویج و معرفی موسیقی سنتی و اصیل ایرانی به مخاطبان و علاقه مندان به موسیقی است. بنابراین با صلاح دید این موضوع و به مناسبت هفته بزرگداشت استان اصفهان، گروه های موسیقی سنتی به اجرای موسیقی در هنرسرا می پردازند.

وی در ادامه افزود: فراخوان از قبل از عید در بین گروه ها و آموزشگاه های موسیقی اعلام شد و از بین اثرات ارسال شده ، کارهایی با توجه به شاخص های مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس انتخاب شدند. یکی از مواردی که در انتخاب آثار مهم همواره مورد توجه بوده این است که تصنیف ها در رابطه با اصفهان باشند و همچنین آثار نو و سرشار از خلاقیت باشند و ۲۰ گروه آثارشان را به هنرسرای خورسید ارسال نموده و با توجه به موضوعات ذکر شده آثار مورد ارزیابی قرار گرفته و سرانجام ۸ گروه موسیقی برگزیده شدند.

مصطفایی در ادامه سخنانش تصریح کرد: مساله مهمی که در سومین جشنواره موسیقی سنتی و اصیل ایرانی مورد عنایت بوده این است که مفهوم رقابت در بین شرکت کنندگان معنایی نداشته است. در داوری این آثار از پیشکسوتان و شورای موسیقی هنرسرای خورشید پیش مقدم بوده اند و با توجه به معیارهای مورد نظر آثار را ارزیابی و انتخاب کرده اند.

دبیر سومین جشنواره موسیقی سنتی و اصیل ایرانی در رابطه با لزوم برگزاری جشنواره موسیقی سنتی در استان اصفهان ادامه داد: این جشنواره جهت ترویج موسیقی برگزار می شود و هفته نکوداشت اصفهان بهانه بسیار خوبی برای به سرانجام رساندن این امر می تواند باشد. به این نحو می توان موسیقی سنتی و فاخر و به ویژه آواز مکتب اصفهان را به مخاطبین معرفی کرد.

وی افزود: مردم و به ویژه جوانان به موسیقی سنتی علاقه زیادی نشان می‌دهند و شواهد نشان می دهد که حتی کنسرت های موسیقی سنتی مخاطبین بیشتری نسبت به سایر کنسرت های دیگر دارند. البته به شرطی که موسیقی سنتی ویژگی فاخر بودن را یدک بکشد و با اشعار مناسبی همراه شود.

شایان ذکر است؛ جشنواره موسیقی اصفهان به مناسبت هفته نکوداشت در هنر سرای خورشید میزبان گروه های موسیقی سنتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار