استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: دوران رکودی که دراصفهان حاکم شده بود به پایان رسیده و نشانه های رونق در آن نمایان شده است.
کد خبر: ۲۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فریدن، اظهارکرد: افزایش دو برابری ورود گردشگران خارجی به استان نسبت به سال گذشته و سفر بیش از 80 هیات خارجی برای انجام تبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی نشانه هایی از شکوفا شدن مجدد این استان است.

وی با اشاره به توانمندی های صنعتی و گردشگری استان اصفهان گفت: با وجود این برخورداری استان اصفهان ظرفیت های بیشتری برای سرمایه گذاری دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به محرومیت های پنهان این استان گفت: با وجود این برخورداریها در برخی عرصه ها و مناطق محرومیت هایی وجود دارد.

زرگرپور در ادامه به پیشینه فریدن اشاره کرد و گفت: فریدن از نظر تاریخی ، فرهنگی واجتماعی یک منطقه غنی و بزرگ است.

وی با بیان اینکه شان مردم شهرستان فریدن بالاتر از شرایط موجود است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا از مهاجرت مردم این شهرستان به شهرستان های مجاور جلوگیری شود.

در این جلسه نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات خشکسالی در استان اصفهان گفت: شهرستانهای غرب استان که حوضه آبریز زاینده رود به شمار می آیند با کمبود شدید آب مواجه هستند.

محمد علی اسفنانی با اشاره به اینکه مجوز برداشت آب از سوی مراجع ذیربط برای مردم شهرستان های غرب استان صادر نمی شود ، گفت: از سوی دیگر اعتبارات خشکسالی نیز فقط در بین هشت شهرستان استان به عنوان حوضه زاینده رود توزیع می شود و شهرستانهای فریدن، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت از این اعتبارات محروم هستند که عدالت نیست.

امام جمعه شهرستان فریدن هم با اشاره به نرخ بالای 25 درصدی بیکاری در فریدن افزود: ظرفیت و پتانسیل های بالقوه شهرستان 83 هزار نفری فریدن، جوابگوی جمعیتی بالای 200 هزار نفر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی اظهارکرد: مشکلات شهرستان فریدن از جمله اشتغال باید بصورت کارشناسی و به دور از قوم گرایی بررسی و راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات ارائه و برنامه ریزی شود.

اسفندیار تاجمیری فرماندار فریدن نیز مهاجرت بی رویه و کاهش 2.3 درصدی رشد جمعیت فریدن را از جمله مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت: بیش از 300 هزار نفر از شهروندان این منطقه به دلیل عدم اشتغال و نرخ بالای بیکاری و رکود اقتصادی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند.

درپایان این جلسه تابلوی نقاشی یک بانوی هنرمند فریدنی با معرفی چهارشاخص فریدن شامل ، دالانکوه ، لاله های واژگون ، کاوه آهنگر و امامزاده دامنه تقدیم استاندار شد.

استاندار در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران ، آب آشامیدنی را مهمترین مطالبه و معضل اصلی فریدن اعلام کرد و گفت: فریدن برای تامین آب آشامیدنی سالم در تنگنا قرار دارد و این مسئله برای مدیریت استان قابل قبول نیست.

زرگرپور با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی اولیه برای اجرای طرح تامین آب آشامیدنی شهرستان فریدن انجام شده اما اجرایی نشده است، گفت: در هفته آینده مطالعات انجام شده برای اجرای طرح تامین آب آشامیدنی فریدن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم نهایی برای حل مشکل آب آشامیدنی فریدن و اجرایی شدن آن اتخاذ می شود.

شهرستان فریدن با بیش از 83 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار