11 مدیرکل استان خراسان شمالی زیر مجموع وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه با حضور در روستای زرد مانه و سملقان از نزدیک با مشکلات این روستا آشنا شدند و خدمات لازم را به روستائیان ارائه دادند.
کد خبر: ۲۸۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 31 August 2016
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در این باره گفت: با برنامه ریزی های انجام شده همه مدیران کل زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در این روستا خدمات لازم در زمینه های مهارت، آموزش، پزشکی، پرداخت وام های اشتغال زایی و... ارائه دادند.
حسن نوری تصریح کرد: روستای زرد از توابع بخش سملقان شهرستان مانه و سملقان از روستاهای بزرگ این شهرستان است که با بررسی های انجام شده نیاز به ارائه خدمات در زمینه های مختلف دارد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیران کل زیر مجموعه این وزارتخانه، پزشک زنان، متخصص اطفال و پزشک عمومی به همراه مسئولان چند صندوق و بانک هم در این روستا حضور یافتند.
وی عنوان کرد: افرادی که نیازمند به تسهیلات خوداشتغالی هستند با همکاری بانک های عامل تسهیلات لازم به این افراد پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 11میلیون نفر در کشور تحت بیمه روستایی و عشایری هستند افزود: امروز افرادی که در این روستا بیمه نباشند 100درصد به صورت رایگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی عنوان کرد: تمام خدماتی که امروز به مردم ارائه می شود کاملا رایگان انجام خواهد شد.
وی افزود:در بخش ارائه تسهیلات برای خرید وسایل نقلیه عمومی به متقاضیان تا سقف 300 میلیون ریال با کارمزد 4درصد وام تعلق می گیرد.
معاون فرماندار مانه و سملقان نیز گفت: مسئولان و مدیران کل حاضر در این روستا پیگیر مطالبات مردم باشند.
رسول جهاندوست اظهارکرد: با توجه به اینکه 72 درصد جمعیت شهرستان مانه وسملقان روستائی هستند نیاز است که توجه بیشتری به این شهرستان شود.
شهرستان 110 هزار نفری مانه وسملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و دارای 174 روستا می باشد که روستای زرد با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر و 800 خانوار از روستاهای پر جمعیت بخش سملقان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار