تابناک: این احتمال با وجود اینکه روابط عمومی استانداری اصفهان و یکی از نمایندگان استان اصفهان، آن را تکذیب کرده اند همچنان و با وجود قول مساعد رئیس جمهور برای همکاری بیشتر با مسئولان اصفهانی برای رفع مشکلات، وجود دارد.
کد خبر: ۲۸۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 31 August 2016

تابناک اصفهان: روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی دولت خبری مبنی بر دیدار یک ساعته استاندار اصفهان و دو استاندار دیگر را بروی خروجی خود قرار داد و همین مسئله نخستین جرقه شائبه استعفای استاندار اصفهان را بر سر زبان ها انداخت.

استاندار اصفهان که پنج‌ شنبه شب در نشست وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با نخبگان، تشکل‌های مردم ‌نهاد و اقشار تخصصی استان اصفهان، آمار غیرواقعی مدیران قبلی را دلیل عقب ماندگی امروز استان اصفهان در برخی حوزه ها و دریافت بودجه عنوان کرده بود، به برخی دولتمردان این پیغام را داد که اگر تفویض اختیار کامل به استان صورت گیرد، زاینده رود و بهشت آباد را به جریان خواهم انداخت.

رسول زرگرپور از گیر افتادن حل مشکلات در تهران گلایه کرده بود و گفته بود که مسئولان استانی از دولتمردان تهرانی چیزی کم ندارند و حاضراند مشکلات را در صورت تفویض اختیار حل کنند.

این گلایه های استاندار که سر خط آن از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، دیدار روز سه شنبه زرگرپور با حسن روحانی را با یک احتمال قوی آن هم استعفای استاندار اصفهان گره زد و تا ساعت ها هم این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این احتمال با وجود اینکه روابط عمومی استانداری اصفهان و یکی از نمایندگان استان اصفهان، آن را تکذیب کرده اند همچنان و با وجود قول مساعد رئیس جمهور برای همکاری بیشتر با مسئولان اصفهانی برای رفع مشکلات، وجود دارد چراکه به نظر می رسد گروه‌های نزدیک به جریان اصلاحات نیز تمایل چندانی به ادامه کار استاندار اصفهان به ویژه در ماه‌هایی که به انتخابات نزدیک‌تر می شویم، ندارند و حتی در خبرهایی که در روزهای گذشته در خصوص استعفای زرگرپور مطرح کرده‌اند، گزینه بعدی یعنی حسین رضایی، از شخصیت‌های نزدیک به جریان اصلاحات است.

عملکرد حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان که چهره سیاسی وی بیشتر از آنکه به اصلاح طلبان اصفهان نزدیک باشد، تمایل بیشتری به اصولگرایان دارد هم از انگیزه های بالقوه برخی جریانات سیاسی استان برای خداحافظی زرگرپور با اصفهان است. 

از سوی دیگر؛ زرگرپور چنان در پیچ و خم پروژه های عمرانی اصفهان به ویژه مسئله آب، وقت خود را صرف کرده است که نتوانسته طی مدت حضور خود در استانداری اصفهان، نظر مساعد اصلاح‌طلبان استان را به خود جلب کند که همین مسئله سبب شده نه تنها به قول زرگرپور "مسئولانی تهرانی" بلکه با توجه به فضای موجود، سیاسیون نزدیک به جریان دولت در استان اصفهان هم دست حمایت خود از استاندار دولت تدبیر و امید را بردارند و ترجیح دهند، در 9 ماه باقی‌مانده از دولت روحانی، استانداری اصفهان با دست‌فرمان فرد دیگری به سوی اتفاقات خردادماه 96 پیش رود!.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار