اندر حکایت نعمت برجام و کفران نعمت منتقدان!
تابناک اصفهان: چند روزی است سناریوی جدید دولت برای تطهیر برجام آغاز شده و دولتمردان سعی در بیان این موضوع دارند که اگر نعمت برجام را شکر نکینم دچار عذاب کفران نعمت می شویم! سردار سعید قاسمی، از تحلیلگران مسائل سیاسی این موضوع را به مسائل پایانی جنگ و "جام زهری" که امام مجبور به نوشیدن آن شد؛ مرتبط می داند!
کد خبر: ۲۸۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 30 August 2016
به گزارش تابناک اصفهان، چند روزی است سناریوی جدید دولت برای تطهیر برجام آغاز شده و دولتمردان سعی در بیان این موضوع دارند که اگر نعمت برجام را شکر نکینم دچار عذاب کفران نعمت می شویم! سردار سعید قاسمی، از تحلیلگران مسائل سیاسی این موضوع را به مسائل پایانی جنگ و "جام زهری" که امام مجبور به نوشیدن آن شد؛ مرتبط می داند!

وی در جریان نشست بصیرتی نفوذ، فتنه و انتخابات که با حضور اعضای دفاتر شورای نگهبان شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌ و میاندشت در سالن سپاه شهر داران برگزار شد،  با اشاره به ماجرای جام زهر در دوران دفاع مقدس گفت: دشمن بنا دارد همین بساط و فیلم را مجدانه دوباره با همان ترفند دوباره پیاده کند.

فارس به نقل از سردار قاسمی نوشت: تقریباً تا دو سال دیگر وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می‌شویم که معمولاً لفظ چله و چهل برای جریان و اتفاقی استفاده می‌شود که کامل شده باشد.

با اشاره به حضور مجدانه انقلابیون در پرچم‌داری انقلاب اسلامی گفت: چند سال پیش قبل از بحران داعش، دروغی منتشر شده بود که مردم خسته شده‌اند و چنانچه اتفاقی بیفتد مردم پای‌کار نمی‌آیند.

قاسمی افزود: زمانی که بحران سوریه پیش آمد به‌ یک‌ باره بسیاری از مردم برای حفظ حریم، داوطلب حضور در سوریه شدند که این موج داوطلبان همچنان ادامه دارد و این تعبیر که مردم خسته هستند را رد کرد.

*دشمن به دنبال پیاده کردن «فتنه» و ماجرای «جام زهر» در کشور است

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به قطعنامه 598 با تعبیر «نوشیدن جام زهر» در زمان جنگ ایران و عراق اظهار کرد: جام زهر واقعه‌ای بسیار تلخ بود که تاکنون نسبت به آن حرف‌ و حدیث‌های زیادی داریم که برخی‌ها را شنیدیم و خیلی‌ها نیز در فتنه 88 برای ما برملا شد و نسبت به این واقعه تلخ تاریخی به همین راحتی نمی‌گذریم.

وی یادآور شد: دشمن بنا دارد همین بساط و فیلم را مجدانه به همان ترفند دوباره پیاده کند.

قاسمی اضافه کرد: بعضی‌ها معتقدند که با داستان نحس برجام، زهر دیگری به رهبر معظم انقلاب خورانده شد و بعضی‌ها نیز معتقدند که این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب طی سخنرانی اخیر خود از این واقعه با عنوان سم مهلک نام‌ برده است، گفت: امام‌ جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و گستاخی افراد که در جواب رهبر انقلاب گفته بودند، کوبید.

این عضو جبهه فرهنگی انقلاب با تأکید بر اینکه باید دلواپس باشیم، اذعان کرد: در این چهار دهه، تجربه ما و آثار چالش‌های درونی بسیار زیاد و مافوق تصور بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون به این فکر کرده‌اید چه بلایی سر مصر آمد، لیبی و تونس چه شد؟ به انقلاب اسلامی و عوامل توفیق و پیروزی که با گذشت حدود چهار دهه از این انقلاب همچنان با نشاط و شکوه نگه‌ داشته شده است، فکر کرده‌اید.

قاسمی ادامه داد: باید دید در جریان انرژی نهضت آزادی با داشتن چهره‌های قدر که در نهایت یک شاخه انحرافی از اسلام ناب شدند، چگونه نظام آنان را پس زد و برای آن چقدر تلفات دادیم.

وی با اشاره به ماجرای تسخیر لانه جاسوسی و نوشتن استعفای مهندس بازرگان و فعالیت دانشجویان خط امام، گفت: بعد از نوشتن استعفای مهندس بازرگان و موافقت امام با این استعفا، بازرگان بعد از آن در جبهه و جنگ آمد و حتی با نامه‌نگاری به امام درخواست پایان جنگ را داشت.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در مرحله‌ای بازرگان به‌ کل حذف شد ولی عوامل آن همچنان باقی هستند و در فتنه 88 جانی دوباره گرفتند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه از مسعود و مریم رجوی با عنوان تروریست و جنایتکاران بی‌نظیر تاریخ یاد کرد و گفت: نبرد با جریان مسعود رجوی و مجاهدین خلق وقت و منافقینی که بعداً این لقب را گرفتن، پدیده دومی هستند که انقلاب بسیار سفت‌ و سخت و سنگین و پیروزمندانه از آن بیرون آمد.

* پرونده 598 همچنان باز است

وی 8 سال دفاع مقدس را تجربه بسیار عظیمی از شکست‌ها و پیروزی‌ها دانست و گفت: واقعه تلخ برجام مقدماتی یا همان قطعنامه 598 (یعنی همه جریان کمیته عقلا) که در گرماگرم نبرد، برای مذاکره در قلب تهران تلاش کردند و بعد از اینکه امام شنیدند بر دهانشان زد؛ هنوز جای سؤال است.

وی افزود: چه کسانی چنین فرش قرمزی را در گرماگرم جنگ زیر پای دشمن پهن کرد.

قاسمی تأکید کرد: پرونده عوامل این اتفاق حی و حاضر و پرونده همچنان باز است که آنانی که در گرماگرم جنگ برای آمریکا و اسرائیلی‌ها فرش قرمز پهن کردند چه کسانی بوده‌اند و با چه اهدافی این اقدام صورت گرفت.

وی ادامه داد: شاید اگر مسیر انقلاب به دست این گروه انحرافی‌ها نمی‌افتاد فراموش می‌کردیم اما به دلیل اینکه جریان زر و زور و تزویر توفیق پیدا کرد که سوار کار شد واجب است این اتفاقات را بازخوانی کنیم.

*خطر فتنه همیشه در کمین است

این عضو جبهه فرهنگی انقلاب در ادامه تصریح کرد: 10 سال بعد از برجام مقدماتی 598، سال 78 دوباره اتفاق افتاد، شیطنت مجلس وقت، روزنامه‌ها در دوره اصلاحات، گفت‌وگوی تمدن‌ها، آغوش گشودن به روی استکبار و چراغ سبز روشن کردن برای آنان، برای اینکه به شکل نرم کار نظام را تمام کنند که موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه بعد از 10 سال دوباره فتنه 88 با حضور چهره‌هایی که باور نمی‌شد، اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: فتنه همیشه در کمین است و باید حواسمان جمع باشد و کوچک‌ترین غفلت، سقوط در پرتگاه را به دنبال دارد.

وی سازش‌ترین دوره را همین دوره برجام دانست و گفت: در چه دوره‌‌ای اینگونه بوده است که دشمن راه نفوذ پیدا کند و هر هفته گروه جاسوسی بفرستد و این‌ها از نتایج غیبی پسابرجام است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: باید تاریخ را مرور کنیم و واقعیت‌های تاریخ را با بصیرت برای فرزندان بیان کنیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار