مقتدایی:
تابناک: رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب زاینده‌رود در گام اول باید برای خود زاینده‌رود باشد و معنا ندارد زمانی که خود اصفهان نیاز به آب دارد و در تنگی افتاده است، آب از سولگان سمیرم به منطقه‌ای از کرمان انتقال پیدا کند و تا زمانی که خود اصفهان به آب نیاز دارد انتقال آب به رفسنجان پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۲۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 28 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عباس مقتدایی شامگاه گذشته (دوشنبه) در دومین جشنواره فیلم و عکس جلوه‌های آب، اظهارکرد: در یکي دو سال گذشته تلاش جدی صورت گرفت تا رودخانه‌ای که به ناحق از طبیعی و دائمی بودن به یک رودخانه فصلی خشک تبدیل شده بود، جریان آب را به خود ببیند.

وی با اشاره به طومار شیخ بهایی و قانون توزیع عادلانه آب در سال 1361، افزود: بعد از قانون توزیع عادلانه آب دیگر هیچ قانونی در شورای آب کشور به نفع زاینده‌رود به تصویب نرسید که باعث شد مردم، کشاورزان و مسئولان همگی بگویند آب.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکل زاینده‌رود در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی کمیته‌هایی تشکیل شد، گفت: در این کمیته‌ها مطالبات مردم پیگیری شد و با تصویب 7 مصوبه پیشنهادی به زاینده‌رود جانی دوباره تزریق شد.

مقتدایی با اشاره به اینکه در سال 92 برای اولین بار مصوبه‌ای به نفع رودخانه زاینده‌رود در شورای عالی آب به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم کمیته جدا برای حل مشکل زاینده‌رود تشکیل دهیم به همین خاطر مصوبات پیشنهادی خود را طی یک جلسه اختصاصی زاینده‌رود در کمیته دریاچه ارومیه مطرح کردیم و به تصویب رساندیم و در حال حاضر در خواست ما از دولت اجرای این مصوبات است.

وی ادامه داد: حق زاینده‌رود باید به زاینده‌رود برگردد و اضافه برداشت‌ها از اصفهان و چهارمحال بختیاری برداشته شود.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته زاینده‌رود از ناکار آمدی‌های مدیریتی به نفس‌نفس افتاده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیران امروز استان به هوشیاری لازم رسیده‌اند تا بتوانند رودخانه زاینده‌رود را به‌طور 100 درصد زنده کنند.

مقتدایی اضافه کرد: آب زاینده‌رود در گام اول باید برای خود زاینده‌رود باشد و معنا ندارد زمانی که خود اصفهان نیاز به آب دارد و در تنگی جریان افتاده است، آب از سولگان سمیرم در منطقه‌ای از کرمان انتقال پیدا کند .

وي با بیان اينكه تا زمانی که خود اصفهان به آب نیاز دارد انتقال آب به رفسنجان پذیرفتنی نیست، گفت: سربه‌سر داشته‌های اصفهان نگذارید.

وی خاطرنشان کرد: زاینده‌رود مانند نگینی است که در فلات مرکزی ایران می‌درخشد و این منطقه را درخشان می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار