تابناک: شصت و پنجمین گردهمائی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با هدف شناسایی چالش ها و رفع موانع و مشکلات روابط عمومی ها و به منظور برقراری ارتباط مناسب و صحیح روابط عمومی و رسانه ها برگزار گردید.
کد خبر: ۲۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 28 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی انجمن، این گرد همایی روز یکشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از 90 نفر از اعضای روابط عمومی سازمان ها و نهادها و مسئولین رسانه های مکتوب و دیجیتال و تعدادی از خبرنگاران استان اصفهان در محل مجموعه فرهنگی سرای عطار ریف برگزار شد.

در این جلسه رسول یاحی معاون سیاسی امنیتی استانداری با اشاره نام‌گذاری امسال به نام دولت و مردم، همدلی و هم‌زبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 94 برگزیده شد، یک شعار کاملاً خردمندانه ومتناسب با شرایط حال حاضر و آتی داخل کشور، منطقه و جهان است.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات بزرگ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری افزود: فارغ از نتیجه حاصله این انتخابات پیش رو، به‌منظور حاصل شدن حماسه بزرگ همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت لازم است.

وی گفت: استانداری اصفهان در راستای راهبردی نمودن شعار سال 1394 با عنوان « دولت و مردم ، همدلی و همزبانی » ، شش محور و 30 مولفه را در دستور کار خود قرار داده است که این محورها به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به نقش مهم روابط عمومی ها و رسانه ها در تحقق و اجرایی شدن این شعار اشاره کرد و افزود دستگاهها باید برای تحقق این امر برنامه ریزی لازم را داشته باشند و در پایان سال میزان اجرایی شدن این شعار در هر بخش ارزیابی گردد.

در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان , سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان به نمایندگی از روابط عمومی ها و مدیر خبرگزاری فارس , روزنامه اصفهان امروز و روزنامه نسل فردا مسایل و مشکلات فرا روی این دو بخش را مطرح و به سئولات حاضرین پاسخ دادند.

موسوی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه روابط عمومی و رسانه تعریف مشترکی در زمینه اطلاع رسانی دارند، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که شاید روابط عمومی ها با رسانه ها خوب ارتباط برقرار نمی کنند در این است که خبرنگار به صورت حرفه ای و تخصصی کار نمی کند و اطلاعات لازم را در جهت موضوعی که می خواهد کار کند ندارد.

موسوی در ادامه بیان کرد: روابط عمومی ها هم ضعف هایی دارند؛ مثلا در چند سال گذشته روابط عمومی خود را مقابل رسانه می دید و تصور می کرد اگر نقاط قوت و ضعف سازمان به گوش مردم برسد مشکلاتی ایجاد می شود اما در این چند سال اخیر با روابط خوبی که بین این دو حوزه برقرار شد و اعتماد سازی که حوزه رسانه داشته است این ترس بر طرف شد.

وی همچنین بیان داشت: باید برای برقراری ارتباط مناسب و ثمر بخش بین دو حوزه رسانه و روابط عمومی، آموزش هایی مستمر و مشترک برای روابط عمومی ها و رسانه ها ارائه شود تا هر دو نسبت به وظایف و توقعات خود روشن شوند و به صورت تخصصی در کار خود پیش روند.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه خبرنگاران جایگاه ویژه ای دارند، افزود: خبرنگاران باید حضور فعال داشته باشند و سعی کنند به صورت مستمر خبرهای سازمان ها را کار کنند و مطمئن باشند روابط عمومی ها توقع تبلیغ را از آنها ندارند اما از رسانه ها انتظار نشر مطالب و پیام با صداقت کامل دارند و به خصوص در بحث آمارهایی که از سازمان ها اعلام می شود دقت بیشتری برای صحت آمار داشته باشند.

مدیر خبرگزاری فارس در خصوص گلایه تعدادی از حضار در جلسه نسبت به نشر مطالب ناصحیح بیان کرد: ساختار سازمانی رسانه ها به گونه ای است که در صورت اشتباه یا تخلف امکان پیگیری از طریق وجود دارد .

قانونی افزود: اگر مدیران روابط عمومی سازمان ها از رسانه ها بازدید داشته باشند؛ با اعضای رسانه ها آشنا شوند و همچنین روال کار رسانه ها، مشکلات، محدودیت ها و شرایط آنها را از نزدیک ببینند، پیش زمینه بهتری نسبت به رسانه ها پیدا می کنند که این زمینه ارتباط مناسب را فراهم می کند.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در پیشبرد اهداف سازمانی بیان کرد: ساختار روابط عمومی به گونه ای تعریف شده است که یکی از کارکردهای اصلی آن ارتباط با رسانه ها است که شاید در این زمینه تاکنون خوب عمل نکرده است.

امیری افزود: برای برقراری ارتباط مناسب با رسانه ها باید ابتدا مشخص شود که روابط عمومی چه وظایفی دارد و انتظارات مدیر سازمان و رسانه از این سیستم چیست و همچنین روابط عمومی از رسانه های چه انتظارات و توقعاتی دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه افراد داخل سازمان نسبت به روابط عمومی و نگاه رسانه ها از خارج به این سیستم متفاوت است، بیان کرد: رسانه ها نقش موثری در پیشبرد اهدف سازمان ها دارند لذا باید تعامل و ارتباط مناسب با آنها ایجاد شود تا این دو حوزه بتوانند در کنار هم به خوبی عمل کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: انتظار روابط عمومی از رسانه ها این است که رسانه به صورت حرفه ای و تخصصی عمل کند و به صورت تخصصی به موضوع بپردازد یا حداقل اطلاعات پایه را داشته باشد.

قادریان با بیان اینکه روابط عمومی و سازمان ها اگر بخواهند هر کدام تنها پیش بروند هیچ نتیجه ای نمی گیرند، اظهار داشت: روابط عمومی ها هم باید همکاری لازم را داشته باشند و بدانند منافع سازمانی محقق نمی گردد جز با برقراری ارتباط مناسب بلند مدت و تعاملی دو سویه.

وی همچنین افزود: اگر رسانه را حذف کنیم و نادیده بگیریم، روابط عمومی ها دیگر هیچ ابزاری را ندارند و در مقابل اگر روابط عمومی ها حذف شود امکان ارتباط مستقیم با بخش های مختلف سازمان ها و نهادها قطع خواهد شد که این کار هر دو سیستم را با مشکل مواجه می سازد.

مدیر مسوول روزنامه اصفهان امروز هم در این گردهمایی با اشاه به اینکه مهم ترین نکته در برقراری تعامل روابط عمومی و رسانه ها در ارتقای عملکرد هر دو سیستم است، گفت: گاهی سازمان ها نیازمند خدمات رسانه ها می شوند تا برای آنها انتقال یک پیام دهد و جریان سازی کند؛ در بعضی موارد مشاهده میشود که روابط عمومی برای برقراری این ارتباط با رسانه ها دچار مشکل می شود زیرا هیچ تعامل و ارتباطی در گذشته نداشته است.

اکبری با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند جریان سازی کنند، بیان کرد: باید ارتباط بین رسانه و روابط عمومی ها به صورت دائمی و همیشگی باشد و همچنین برای اینکه ارتباط موثر و منجر به نتیجه شود باید این دو سیستم به صورت قوی و یکپارچه با یکدیگر تعامل کنند و با یک برنامه مشخص به جلو بروند .

غزنوی رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با تشکر از فعالیت میرزایی نیا در سمت دبیری این انجمن گفت: مدتی کوتاه مسئولیت دبیری انجمن را دوباره بر عهده خواهم گرفت .همچنین با پیش رو بودن جشنواره روابط عمومی ها از روابط عمومی های استان اصفهان خواست تا با مشارکت حداکثری سهمی در این جشنواره داشته باشند

در پایان مسئولیت های جدید انجمن را اعلام نمود: مجید امیرخانی و رضا خلیلی به ترتیب معاون اجرایی و برنامه ریزی انجمن و نوید ادریس به عنوان مسئول ارتباطات انجمن منصوب شدند

شایان ذکر است که شصت و پنجمین گردهمائی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان در مجموعه فرهنگی سرای عطار به میزبانی گروه صنعتی و شیمیایی ریف برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار