رئیس کمیسیون اصل 90 از قرائت نقاط ضعف و قوت مسکن مهر بزودی در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: جانمایی مربوط به این طرح در خیلی از نقاط کشور مناسب نبوده است.
کد خبر: ۲۸۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 27 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، داوود محمدی روز شنبه در همایش فرصت ها و چالش های تعاونی های مسکن استان قزوین افزود: مسائل و مشکلات مسکن مهر در نشست های جداگانه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارشناسان مربوطه جمع آوری شده و به زودی از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه می شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاید اگر مسکن مهر به جای ساخت در مناطق غیرمسکونی در بافت های فرسوده احداث می شد، نیازی به صرف هزینه های گزاف و بالا برای خدمات رسانی به آنها نبود.
محمدی، واحدهای مسکونی مهر را با کمبود فضاهای رفاهی، تجاری، آموزشی، انتظامی و ورزشی مواجه دانست و گفت: در ناحیه مسکونی مهرگان قزوین که جزو مناطق نمونه مسکن مهر کشور نیز به شمار می رود، با کمبودها و مشکلات زیادی مواجه هستیم که این مسائل در نقاط دیگر بیشتر هم است.
وی با بیان اینکه در ناحیه مسکونی مهرگان قزوین 27 هزار مسکن ساخته شده و 120 هزار نفر جمعیت در آن ساکن خواهد شد، اظهارکرد: در حال حاضر با وجود صرف هزینه های بالا برای ساخت فضای آموزشی در این منطقه، این ناحیه شهری جدید با کمبود 48 مدرسه مواجه است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه بر استفاده از ظرفیت های قانونی پیش بینی شده برای تقویت بخش تعاون تاکید کرد و گفت: تاکنون کمتر به فکر بهره گیری از این ظرفیت ها بوده ایم.
وی اضافه کرد: تاکنون بیشتر از آنکه به فکر تقویت بخش خصوصی و تعاونی ها بوده باشیم، به بخش دولتی توجه داشته ایم در نتیجه با یک دولت حجیم و سنگین روبرو بوده ایم که هزینه های جاری بالایی را به خود اختصاص داده است.
نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه تعاونی ها باید یک تغییر نگرش جدی داشته باشیم، افزود: باید تعاونی های خود را به لحاظ علمی و مالی توانمند کنیم تا از توان و کارایی بهتری برخوردار باشند.
وی در پایان گفت: برای بهبود وضعیت تعاونی ها، آنها باید از تجربه های موفق الگو برداری کنند که در این رابطه تاکنون کاری صورت نگرفته است و باید از این پس این رویه را اصلاح کرد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: اگر مدیریت متفکر و عقلانی در هر بخش و جایگاهی از جمله تعاونی ها حاکم شود، نتایج مثبت و ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.
بهمن طاهرخانی با بیان اینکه بخش مسکن و اشتغال کشور دارای معضل هایی می باشد که همه از آنها آگاهی داریم، افزود: با مدیریت بهتر در بخش تعاونی ها و استفاده از ظرفیت های این حوزه می توانیم این معضل ها را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه ساختمان سازی در بیشتر نقاط کشور ما منطبق بر موازین اسلامی و رعایت حقوق شهروندی نیست، افزود: تعاونی های مسکن می توانند در این رابطه ایفای نقش کرده و همراه با سایر نهادها و دستگاه ها در رفع این نقیصه مشارکت داشته باشند.
در استان قزوین 300 تعاونی مسکن به ثبت رسیده است که از این میان 92 تعاونی فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار