تابناک: مدیر خانه گرافیک حوزه هنری استان اصفهان گفت: نظارت‌های اداره ارشاد استان اصفهان بیشتر از خدمات آن بوده است.
کد خبر: ۲۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 27 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیر مسعود حلاج پیرامون تغییر مدیرکل ارشاد استان اصفهان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه کاری گرافیک، تاکنون برای هنرمندان این رشته نفعی نداشته است.

وی با بیان اینکه حدود 12 سال است که دیگربا ارشاد کار نمی‌کنم و ضرری هم ندیده‌ام، افزود: نظارت‌های اداره ارشاد استان اصفهان بیشتر از خدمات آن بوده است و قوانین دست و پا گیر بسیاری در آن وجود دارد.

این گرافیست ادامه داد: بدنه ارشاد یک بدنه فنی نیست و بیشتر از اینکه فنی و کارشناسی باشد، یک بدنه اداری با قوانینی است که در اجرا تعریف نشده است.

حلاج اضافه کرد: بنا به همین دلایل، من که مجوز گرافیست در ارشاد داشتم، قید مجوزم را زدم و تصمیم گرفتم دیگر در آنجا فعالیتی نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: من گرافیستی هستم که فارغ‌التحصیل رشته گرافیکم و درس این رشته را خوانده‌ام و منبع ارتزاق من نیز از همین راه بوده است، اما قوانینی که برای مجوز کانون تبلیغاتی از طرف اداره ارشاد وضع شده، برای من و یک نفر که لیسانس پرستاری دارد، هیچ فرقی نمی‌کند.

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری استان اصفهان تأکید کرد: متاسفانه قوانین در این حوزه مشکل دارد و قانون درستی برای آن تعریف نشده است.

حلاج تصریح کرد: کدام یک از دوره‌های ارشاد بوده که از هنرمندان گرافیست حمایت کرده باشد؟ ممکن است در شعارهایشان این حمایت وجود داشته باشد اما در عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: هیچ‌کدام از گرافیست‌های استان از عملکرد اداره ارشاد رضایت ندارند، حداقل باید یک قانون درستی نوشته و اجرا شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :