جشنی به رنگ اصفهان و شبی به وسعت نصف جهان
تابناک: سالروز تولد برای همه حس و حال عجیبی دارد حتی زمانی که ولادت شهری باشد که در آن قد کشیده ای و روزها و ماه ها و سال ها را گذارنده ای و لحظه لحظه ی آن خاطراتی فراموش نشدنی است.
کد خبر: ۲۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 27 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان شهری متفاوت است و حتی کسانی که در این شهر اقامتی کوتاه داشته اند این تمایز را درک کرده اند، این تمایز زمانی بیشتر به چشم می آید که ساکنان دیار نصف جهان همه با هم هرسال به افتخار نگین فیروزه ای ایران زمین ندای افتخار سر خواهند داد.


زمانی که پا به میدان امام علی (علیه السلام) می گذاری تبلیغات و تزینات متفاوت و عکس های اصفهان از دیرباز تا امروز تو را با خود به سال های دور اصفهان کهن و معاصر می برد و شبیه یک فیلم کوتاه همه ی تاریخ پرافتخار را مرور خواهیم کرد.

نورهای رنگارنگ همانند باران های بهاری پرتوهای خود را بر روی جای جای میدان امام علی (علیه السلام) پراکنده می کنند و در این هنگام نوای به اصفهان رو استاد تاج اصفهانی در ذهن تو مرور می شود و احساس می کنی همه با هم باید به افتخار نصف جهان آوای شکوه سر بدهیم.


همه چیز متفاوت است، از سن و دکور که با نگاهی متفاوت بنا شده است تا مخاطبان که از اقشار مختلف حضور پیدا کرده اند تا نحوه ی چیدمان اجرای برنامه.

ساعت 8 شب است مراسم آغاز می شود و قرائت قرآن کریم ساکنان دیار نصف جهان را به یاد حال و هوای نوای قرآن کریم در مسجد جامع می اندازد و همه با هم سرود پرطنین جمهوری اسلامی را زمزمه می کنند و مراسم آغاز می شود جمعیت در سکوت فرو می رود.


اصفهان از قدیم الایام زورخانه های فراوانی داشته است یا بهتر بگوییم مردم دیار نصف جهان اهمیت ویژه ای برای ورزش زورخانه ای قائل بوده اند، بعد از سرود نوبت به مرشد می رسد و نوا و ذکر اهل بیت (علیهم السلام) و حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) در میدانی که به نام امام علی (ع) مزین شده است طنین انداز می شود.

یکی از انتقادات به ایین ها و جشن ها در اصفهان همواره این بوده است که هیچ گاه از لهجه ارزشمند و شیرین اصفهانی ها به درستی استفاده نشده است و نکته قابل توجه این جشن پخش کلیپ زیبا و جذاب با لحجه ی شیرین اصفهانی و تبریک به همه ی اصفهانی ها به مناسبت هفته ولادت دیار نصف جهان بود.


فرهنگسازی اصل مورد توجه و پراهمیت مجریان برنامه است و ترویج دوچرخه سواری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از مهمترین تاکیدات مجریان برنامه بوده و همچنین همزمانی با هفته کارگر تقدیر و تشکر از کارگران را به همراه داشت.

نفس ها حبس می شوند و علیرضا افتخاری در میان تشویق حاضران به روی سن می آید و با افتخار به اصفهانی ها عرض ادب می کند و اصفهانی بودن را مایه مباهات می داند.


گروه های نمایش به اجرای نمایش می پردازند و گروه های موسیقی لحظات شاد و مفرجی را برای مردم از اقشار مختلف در یک شب از شب های بهار رقم می زنند.

اصفهانی ها در اقشار مختلف از این جشن استقبال کرده اند، آرمان که دانشجوی سال آخر رشته پزشکی است رویکرد متفاوت این جشن را تاکید می کرد و از هماهنگی در نحوه ی اجرا می گفت.

وی برگزاری این جشن ها را ضروری دانست و افزود: اگر این جشن ها در تمام طول مدت سال برگزار شود نقش مهمی در جذب جوانان و نوجوانان دارد.

سعیده یکی از خانم های خانه دار است که مهمترین ویژگی جشن به رنگ اصفهان را خانوادگی بودن آن و پیش بینی برنامه های متنوع برای سنین مختلف می داند.

"جشني به رنگ اصفهان" از ۵ تا ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ با حضور هنرمندان و خوانندگانی همچون اخشابی، مختاباد و افتخاری در میدان امام علی (ع) در حال برگزاری است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :