اکبری:
تابناک: رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر کشور ایران با اتفاقاتی که اخیرا در جامعه مشاهده می‌شود در پیچ تند تحولات فرهنگی قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت‌الاسلام بهمن اکبری عصر یکشنبه در همایش تبیین راهبردی همدلی و همزبانی ملت و دولت در پیشبرد حقوق بشر اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به برخی از چالش‌های موجود در سطح جامعه بین‌المللی اظهار داشت: بی توجهی به حقوق زنان، تروریست، سلاح‌های کشتار جمعی و حقوق بشر از مهم‌ترین چالش‌‌های شناخته شده در این سطح هستند که عواقب آن گریبانگیر تمام کشورهای جهان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید انبوده و نگهداری از سلاح‌های کشتار جمعی بیان داشت: در این راستا باید یادآور شوم که ایشان این اقدام را غیر انسانی و غیر شرعی دانستند ودر واقع این دیدگاه را نمی‌توان به تاکتیک نظامی تعبیر کرد بلکه به خوبی می‌توان این اظهار نظر رهبر معظم انقلاب را سیاست کلان کشور ایران دانست.

رایزن فرهنگی ایران تصریح کرد: این فرمایش رهبر معظم انقلاب در واقع دیدگاه کشورهای جهان نسبت به ایران را از یک نگاه نظامی به دیدگاهی فرهنگی تغییر داده است.

وی با بیان اینکه در برخی از محافل ایران را کشوری تروریسم می‌خوانند در حالی که این کشور خود قربانی این پدیده است، افزود: در این راستا باید عنوان کرد که در حال حاضر این دیدگاه به کشور ایران نیز به نگاهی فرهنگی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام اکبری در ادامه در خصوص چالش عدم توجه به حقوق زنان در سطح بین‌المللی نیز گفت: کشور ایران در این راستا خواستار ایجاد نگرش مثبت به زنان و ظرفیت‌‌های اجتماعی آنهاست و از این رو حضرت فاطمه (س) را به عنوان بهترین الگوی ممکن معرفی می‌کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی نیز ابراز داشت: مردم باید چشم ناظر و نگاه تیزبین دولت باشند و خطاهای احتمالی را ببینند و به مسئولان گوشزد کنند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که نگاه نظارتی مردم به دولت باید از روی برادری باشد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تحولات فکری بنیادین در سطح کشور نیز ابراز داشت: در حال حاضر کشور ایران به لحاظ این تحولات در پیچ تند زمانی قرار دارد و اتفاقاتی که در سال گذشته به دنبال مرگ یک هنرمند عرصه موسیقی افتاد و در کنار آن حضور میلیونی جوانان در آیین عزاداری ماه محرم مصداقی بر این مدعاست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار