کد خبر: ۲۸۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 19 August 2016
تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه امسال در هفته دولت بیش از هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنفی، کشاورزی با اعتبار بالغ بر هزار 423 میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد، گفت: اعتبار این پروژه ها نسبت به سال گذشته 308 میلیارد تومان معادل 28 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در نشست بانوان فرهیخته استان با معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد:توانمندسازی زنان و نقش تعیین کننده آن در توسعه پایدار از جمله موضوعاتی است که در حال حاضر از نظر تئوری و کاربردی باید بدان توجه شود.

وی با بیان اینکه زنان بیش از 60 درصد جامعه تحصیل کرده را تشکیل می دهند، افزود: آینده حوزه زنان روشن است، بطور مثال در خانه مطبوعات گیلان که متشکل از 9 نفر است 4 از آن را بانوان فعال رسانه ای استان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه زنان نقش عظیمی در فرهنگ سازی جامعه و خانواده ها ایفا می کنند، اضافه کرد:حرکت های زنان در خانواده ها، پرورش فرزندان، محیط زیست، بهره برداری از منابع و صرفه جویی در انرژی با محوریت اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به خوبی مشهود است.

دکتر نجفی با بیان اینکه امسال در هفته دولت بیش از هزار و 187 پروژه عمرانی، تولیدی، صنفی، کشاورزی با اعتبار بالغ بر هزار 423 میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد، گفت: اعتبار این پروژه ها نسبت به سال گذشته 308 میلیارد تومان معادل 28 درصد افزایش داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان15.6 درصد بود و جزء پنج استان اول کشور بودیم، ادامه داد: خوشبختانه بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار ایران در پایان سال 94 نرخ بیکاری در استان گیلان پس از 14 سال به 11 درصد تقلیل پیدا کرد.

وی با اشاره به افتخارات دولت تدبیر و امید در عرصه ملی و بین المللی که نتایج آشکاری بر اقتصاد کشور نیز داشته است، گفت: با پیروزی برجام علی رغم کارشکنی های استکبار و برخی کشورهای غربی توفیقات زیادی پیدا کردیم.

دکتر نجفی در ادامه تصریح کرد:در دولت تدبیر و امید شاهد رشد 80 درصدی حقوق کارمندان بوده ایم که این افزایش در آموزش و پرورش صد درصدی بوده است.

وی با اشاره به ارتقای وضعیت بهداشت در جامعه با تحقق طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحول آشکاری در حوزه سلامت بوده ایم که روستائیان و شهرنشینان با حداقل هزینه ها از امکانات مطلوب درمانی بهره مند می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار