مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اجرای طرح ملی نجات آب(داناب) گفت: با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بسیاری را برای فرهنگ‌سازی این طرح در نظر گرفته‌ایم.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حمید پویا در جلسه‌ای که با موضوع حفظ منابع آبی در استان قزوین امشب در شرکت آب منطقه‌ای این استان با حضور استاندار قزوین و مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای این استان بالاترین رتبه کشور را در ارائه خدمات و اقدامات به دست آورده و شاخص‌های ارزیابی، مدیریت پروژه و اقدام طبق برنامه‌های زمان‌بندی از برنامه‌های این شرکت است.

وی ادامه داد: دو سد در استان قزوین در دولت قبل 18 تا 20 ماه راکد ماند و نیروهای کارگری آن به معنای اعتراض بارها تجمع کرده بودند که این مشکل در دولت یازدهم تا حدودی حل شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: تا این لحظه از سال بارندگی 300.9 میلی‌متر بوده و سالیانه 300.17 است که 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و نسبت به درازمدت نیز 18.5 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

پویا با اشاره به مخزن سد طالقان تصریح کرد: این مخزن یک ورودی و یک خروجی دارد که 4 هزار لیتر ورودی سد است و خروجی آن نیز 13 متر مکعب بوده که 4.5 متر مکعب متعلق به تهران است.

وی با بیان اینکه سعی و تلاش شرکت آب منطقه‌ای قزوین بر این است تا گروه‌های گشت و بازرسی شبانه‌روزی را در استان قزوین مستقر و تقویت کند، یادآور شد: از دیگر اقدامات این شرکت برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای انسداد چاه‌های غیر مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به اجرای طرح ملی نجات آب(داناب) در قزوین مطرح کرد: با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بسیاری را برای فرهنگ‌سازی این طرح در نظر گرفته‌ایم.

پویا خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادی که با اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین بسته شده تمام دانش‌آموزان مقطع اول دبیرستان کل این استان را برای آموزش طرح ملی نجات آب در نظر گرفته شده است.

این مسؤول تشریح کرد: تشکیل و راه‌اندازی شورای هماهنگی منابع آب یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بوده که اقدامات صورت گرفته در خصوص کنتورهای هوشمند آب و برق از دیگر اقدامات مؤثر این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اضافه کرد: کنتورهای هوشمند بویین‌زهرا تعداد کنتور منصوبه 379، شهرستان آبیک 308 کنتور، شهرستان تاکستان نیز 379 کنتور هوشمند نصب شده، استان قزوین و شهرستان البرز 398 کنتور و در شهرستان آوج 89 کنتور هوشمند نصب شده است.

پویا مطرح کرد: در پروژه مدیریت مشارکتی آب زیرزمینی و پیش‌بینی وضعیت آب دشت قزوین از ابتدا تا پایان سال اقداماتی صورت گرفته که باید این شدت به تعادل برسد تا 5 سال تغییری پیدا نکرده و هیچ‌گونه افتی نداشته باشد تا افت را به صفر رسانده و کم‌کم آب را به تعادل برسانیم.

وی گفت: تداوم همکاری و تعادل بیشتر بین سازمان‌ها در خصوص انسداد چاه‌های غیرمجاز و عوامل اجرایی احکام قضایی یکی از پیشنهادات شرکت آب منطقه‌ای قزوین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: ایجاد شعبه‌های ویژه قضایی به منظور رسیدگی انسداد چاه‌هایی که در کمیسیون پروانه نشده، باید مسلوب‌المنفعه شوند.

پویا افزود: تداوم حمایت تمام مسؤولان استان قزوین و شهرستان‌ها از اقدامات قانونی شرکت آب منطقه‌ای از دیگر پیشنهادات این شرکت است.

این مسؤول بیان کرد: در صورت امکان صدور حکم از سوی رئیس کل دادگستری استان قزوین مبنی بر اینکه تمام مأموران ماده 30 قانون توزیع عادلانه آب این شرکت اختیار را دارند که در صورت مشاهده هرگونه تخلفات آبی بدون أخذ دستور قضایی نسبت به پلمب ادوات، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در انجام تخلف مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین چاه‌هایی که به طور غیرمجاز از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود، اقدام شود.

گفتنی است در این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به طرح مشکلاتی که در زمینه آب و بحران آن، استان قزوین مواجه بود مطرح کرده و استاندار قزوین راهکارهایی را پیشنهاد و ارائه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار