خانه موزه آیت‎اله سید عباس ابوترابی همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در قزوین افتتاح شد.
کد خبر: ۲۷۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 16 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی خانه موزه آیت‌اله سید عباس ابوترابی با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول سابق مجلس شورای اسلامی صبح سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

آرش رشوندآوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین در این مراسم اظهار کرد: خانه آیت‌اله سید عباس ابوترابی به دلیل قرارگیری در بستری با قدمت تاریخی بالا و هم‌جواری با عناصر مهم گردشگری همچون خیابان سپه، دولتخانه صفوی، هتل ایران و خانه‌های با ارزش تاریخی دیگر در پلاک‌های هم‌جوار مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این خانه به دلیل حضور اشخاص والا مقامی همچون حاج سید عباس، حاج سید علی اکبر و حاج سید محمد ابوترابی از جایگاه ارزشی و اجتماعی بالایی نیز برخوردار است، عنوان کرد: به همین منظور احداث خانه موزه ابوترابی از تیر ماه سال ۱۳۹۴ در دستور کار شهرداری قزوین قرار گرفت.

رشوند آوه با بیان اینکه این بنا مربوط به دوره قاجار است، اظهار کرد: با توجه به طرح بالادست و احیای خیابان سپه به عنوان اولین خیابان ایران، احیای خانه‌های تاریخی و با ارزش در این خیابان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مرمت و احداث خانه موزه آیت‌اله ابوترابی گفت: با تخریب ساختمان دو طبقه با معماری معاصر در جبهه شرقی این بنا که هویت اصلی بنا را مخدوش کرده بود، کار مرمت و احداث آغاز شد.

رشوند آوه افزود: در ادامه با نخاله‌برداری، حذف الحاقات، مرمت و مقاوم‌سازی، رطوبت‌زدایی و ... عملیات مرمت و احیا به طور کامل اجرا شد.

وی یادآور شد: امیدواریم با احیا و احداث این خانه موزه بتوان قدم هرچند کوچکی در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره خاندان بزرگ ابوترابی برداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار