حاشیه نگاری تابناک از معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد/
تابناک: صبح امروز با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار اصفهان، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اصفهان مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل آسمان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 26 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صبح امروز با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد، استاندار اصفهان، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اصفهان مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. حاشیه های این مراسم به شرح زیر است:

*بر خلاف روال معمول جلسات و مراسم ها، این برنامه سر ساعت اعلام شده یعنی 8 صبح آغاز شد و درهمان ساعت بیان شده یعنی 10 صبح نیز به اتمام رسید.

* انتخاب محل برگزاری این مراسم یکی دیگر از حاشیه هایی بود که حتی پیش از برگزاری مراسم انتقاداتی را به همراه داشت چرا که عده ای معتقد بودند، " چه لزومي دارد زماني كه استانداري ، ادره ارشاد اصفهان و بسياري از ارگان هاي دولتي، سالن و تجهيزات كاملي براي برگزاري چنين مراسماتي در اختيار دارند، اين مراسم در يك هتل مجلل برگزار شود؟. اين اقدام كه ظاهري اشرافي به اين مراسم داده است، نه با روح ساده زيستي و اسلامي مسئولين نظام سازگار است و نه در زي طلبگي و رسالت روحاني مديران جديد و سابق قابل تعريف مي باشد."

طي سال هاي گذشته نيز مراسم توديع و معارفه در سالن فرشچيان كه متعلق به اداره كل ارشاد استان اصفهان است برگزار مي شده و مشكلي هم پيش نيامده است.

در خود مراسم نیز، قطبی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد در رابطه با برگزاری این مراسم در هتل آسمان تأکید داشت: هنرمندان همانند ستارگان اند و من به اندازه آسمان شما را دوست دارم، از همین رو است که در کنار این ستارگان در هتل آسمان جمع شدیم.

* با وجود اینکه انتظار می رفت، انتخاب هتل آسمان برای برگزاری این مراسم، به دلیل فضا و ظرفیت موجود انتخاب خوبی باشد و به نوعی کسی با مشکل کمبود فضا برای نشستن مواجه نشود اما باز هم به دلیل حضور عده زیادی از اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم، عده زیادی مجبور شدند سرپا به ایستند.

* با توجه به سابقه حجت الاسلام ارزانی در موضوع تبلیغ و فعالیت مشترک با ادیان توحیدی مختلف و هم چنین حضور وی در دبیرخانه ادیان توحیدی، تعدادی از رهبران اقلیت های مذهبی مثل نماینده زرتشتیان در اصفهان، در این مراسم حضور داشتند.

* محمد قلمکاریان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد که از نزدیکان قطبی در این اداره بود و صحبت هایی هم پیرامون اینکه با اتمام دوره فعالیت قطبی در ارشاد اصفهان دوره خدمت قلمکاریان نیز به اتمام رسیده در ابتدای جلسه و زمان سخنرانی قطبی در مراسم حضور نداشت و حدود ساعت 9 در جلسه حضور پیدا کرد.

http://img7.irna.ir/1394/13940206/2851342/2851342-4294992.jpg

* در میان صحبت های استاندار اصفهان و وزیر فرهنگ و ارشاد نکات قابل توجهی بود که کنار هم قرار دادن آن با اتفاقات چند ماه اخیر در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد بی ربط نبود.

استاندار اصفهان که در چند ماه اخیر با فشارهای گروه های مختلف سیاسی در انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد مواجه بود، در پایان صحبت هایش در این مراسم تأکید کرد: " سیاست اجازه دهد فرهنگ و هنر تنفس کند و به رشد خود ادامه دهد."

از سوی دیگر، وزیر نیز در بخشی از صحبت هایش با اشاره به اینکه عده ای در چند ماه اخیر به شیوه های مختلف پیام هایی را برای انتخاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد به من ارسال کردند، گفت: خیلی از این افراد را حتی من نیز نمی شناسم و آن ها نباید در کارهایی که به آن ها مربوط نیست دخالت کنند.

وی هم چنین تصریح کرد: در استان اصفهان یکی از مشکلات سیاست‌زدگی و نگاه کردن همه مسائل با عینک سیاست است؛ در حالی که این مسئله سبب می‌شود کارها پیش نرود.

این همزبانی استاندار و وزیر در رابطه با اینکه سیاست اجازه تنفس به فرهنگ را بدهد در نوع خود جالب بود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/02/06/13940206000411_PhotoL.jpg

*
در ابتدای آغاز صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد، تعدادی از کارمندان اداره ارشاد اصفهان که از ابتدای سال در ادامه همکاری با این اداره کل دچار مشکل شدند، با در دست گرفتن بنری از وزیر خواستند که فکر برای وضعیت آن ها کند. متن بنر آن ها به شرح زیر بود:

" 16 نفر از کارمندان اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان از ابتدیا سال 94 بدون قصور از کار خود اخراج شدند. اخراج چرا؟؟؟" البته اعتراض این افراد در همین جا به پایان نرسید و در پایان صحبت های وزیر یکی از این افراد به نمایندگی از همه بلند شد و با صدایی بلند شروع به اعتراض کرد و خطاب به وزیر گفت: آقای وزیر به شرایط اعتراض داریم، 16 نفر از کارمندان ارشاد که سابقه فعالیت بعضی از آن ها به 8 یا 9 سال می رسد از ابتدای سال 94 از کار خود اخراج شدند در بین این افراد 4 تن فرزند شهید و 2 تن فرزند ایثارگر هستند.

در این هنگام مجری برنامه از این فرد معترض خواست که در پایان مراسم به صورت خصوصی با وزیر صحبت کند اما جنتی خود به پشت تریبون بازگشت و خطاب به معترضان گفت: من در جریان شرایط شما هستم، در زمان سفر ریاست جمهوری به اصفهان و جلسه ای که ما در اصفهان داشتیم، این مشکلات مطرح شد، در طول این مدت نیز حجت الاسلام قطبی این مشکل را به گوش ما رساند.

صبح امروز نیز بار دیگر این مسئله مطرح شد تا ما به آن رسیدگی کنیم.این مشکل به خاطر عدم وجود شناسه این افراد در سامانه بوده و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

البته ارزانی نیز در پایان صحبت هایش تأکید کرد: پیگیر وضعیت کار این افراد است و تمام تلاشش را برای حل این مشکلات می کند.

http://img7.irna.ir/1394/13940206/2851342/2851342-4295028.jpg

* حاشیه دیگر این مراسم شیوه بیان و صحبت های حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی بود. ارزانی در ابتدا شعری را به زبان عربی درباره حضورت خواند و از این طریق ایام رجب را به همه حضار تبریک گفت. پس از آن تأکید داشت در ده روز آینده برنامه های خودش را اعلام می کند.

وی هم چنین در بیان خاطراتش از زمان تبلیغ چند کلمه ای در توصیف اصفهان از زبان یک فرد آفریقایی، انگلیسی صحبت کرد. ارزانی هم چنین با خواندن شعری از مولانا درباره همدلی و همزبانی تأکید کرد: باید در راستای همدلی و همزبانی تلاش کنیم و با هم همزبان شویم چرا که همه با فن و هنر خود در راستای بازگشت به سوی خدا تلاش می کنیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت هایش خطاب به همه حضار گفت:

چشمها را بايد شست

جور ديگر بايد ديد

چترها را بايد بست

زير باران بايد رفت

فکر را خاطره را زير باران بايد برد‌

با همه مردم شهر زير باران بايد رفت

دوست را زير باران بايد ديد‌

عشق را زير باران بايد جست

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار