نماینده مردم اصفهان در مجلس :
تابناک: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی آب نوعی اجماع در بین مسئولان کشوری برای توجه بیشتر به زاینده‌رود بوده، گفت: اگر مصوبات ۹ گانه اجرایی شود امید زیادی به زندگی دوباره زاینده‌رود وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عباس مقتدایی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب مجمع نمایندگان استان اصفهان پیگیری مصوبات 9 گانه شورای عالی آب بود، اظهار داشت: با هماهنگی ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی استانی و فرا استانی کشت پاییزه کشاورزان اتفاق افتاده و در 5 اسفند رهاسازی آب انجام شد و مرحله بعدی آب‌دهی در روزهای گذشته انجام شد.

وی افزود: قرار شده در 3 مرحله 18، 17 و 16 روزه آب بین کشاورزان از طریق کانال‌ها و بستر رودخانه توزیع شود که هماهنگی صورت گرفته و قول مسئولان حکایت از این دارد که کشاورزان برای گرفتن آب مشکل عمده‌ای نخواهند داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از اینکه در مدت رهاسازی آب در رودخانه کشاورزان دارای حق‌آبه و سهم اشتراکی‌ها بتوانند محصول کاشته شده را در فرصت مقتضی آبیاری کرده و برداشت خوبی داشته باشند، تصریح کرد: اگر اشکالی در روند کار پیش نیاید امسال کشاورزان محصول خوبی را برداشت می‌کنند و امیدواریم این موضوع بخشی از طعم تلخ خشکسالی‌های سال‌های گذشته را به شیرینی در کام کشاورزان تبدیل کند.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای جریان دائمی آب در رودخانه انجام شده بیان کرد: در روزها و هفته‌های اخیر مذاکرات متعددی را با مقامات کشوری از جمله شخص رئیس جمهور، معاون اول وزیر نیرو و معاونان وزیر داشتیم و تمام تلاش‌ها بر این بوده که به مرور جریان دائمی زاینده‌رود به عنوان دغدغه مسئولان کشوری تبدیل شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته زاینده‌رود فراموش شده بود که با تلاش جدی موفق شدیم مصوبات 9 گانه را از شورای عالی آب گرفته که این مصوبات نوعی اجماع در بین مسئولان کشوری برای توجه بیشتر به زاینده‌رود ایجاد کرد و امیدوار هستیم حال که وردخانه زاینده‌رود که سال‌ها مرده بود مجددا به عنوان رودخانه حداقل فصلی درآمده بتوانیم در گام بعد این رودخانه را به عنوان رود دائمی و همیشگی احیا کنیم.

وی گفت: اگر مصوبات 9 گانه و بندهای آن اجرایی شود امید زیادی به زندگی دوباره زاینده‌رود وجود خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار