دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان:
تابناک:دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با بیان اینکه اغذیه جز اولویت نخست این مجموعه قرار دارد، گفت: توسعه بیمارستان میلاد از اهداف مهم خانه کارگر اصفهان است.
کد خبر: ۲۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اصغر برشان پیرامون رویکرد خانه کارگر در سال جاری اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های متعددی در راستای اجرای اهداف کلان دنبال کرده و در این راستا علاوه بر 11 سوئیت خانه کارگر به دنبال افزایش 50 سوئیت دیگر به آنها در سطح کشور برای رفاه حال کارگران و خانواده‌های آنان هستیم.

وی با بیان اینکه زمین این 50 سوئیت و پروانه‌های آنان گرفته شده، افزود: در حال اجرایی کردن مراحل ساخت این مجموعه‌ها بوده و در نخستین فرصت و با تامین اعتبارات لازم از سوی تشکیلات مرکزی خانه کارگر به دنبال بهره‌برداری از آنها هستیم تا خانه ملکی ارزان قیمت در اختیار تمام اعضای این مجموعه در سراسر کشور قرار گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه موضوع درمان از جمله رویکردهای این مجموعه است، تصریح کرد: با توجه به طرح تحول سلامت و نگاه ویژه دولت یازدهم به این موضوع به دنبال رفع نواقص درمان بوده و از طریق کارت سلامت و ارتقا مسائل درمانی با اهداف کلان دولت و اجرایی کردن آنها به دنبال عرضه و تقاضای برابر در درمان در حوزه تامین اجتماعی استان و کشور هستیم.

توسعه بیمارستان میلاد از اهداف مهم خانه کارگر اصفهان

وی با بیان اینکه طرح و توسعه بیمارستان میلاد از اهداف مهم خانه کارگر استان بوده، خاطرنشان کرد: به‌دنبال موافقت‌های اولیه برای اجرایی کردن آن بوده و قرار است که این بیمارستان در بزرگراه شهید کشوری در مجاورت سایت اجلاس سران راه‌اندازی شود، از نواقص دیگر موضوع درمان، نداشتن آنژیو و جراحی قلب در درمان مستقیم تامین اجتماعی بوده و موافقت‌های اولیه این موضوع با مدیریت درمان استان انجام شده و امیدوار هستیم این مشکل در سال جاری رفع شود.

برشان پیرامون برنامه‌های این مجموعه در هفته کار و کارگر افزود: با توجه با ایام ماه رجب برنامه‌های متعددی از جمله تجدید میثاق با شهدا با حضور در گلستان شهدا و جشنی نیز در میدان امام علی (ع) برگزار شد، در روز جمعه 11 اردیبهشت نیز 2 برنامه عمومی مهم از جمله همایش پیاده روی خانوادگی از ساعت 6.30 صبح از باشگاه کارگران چهار باغ بالا به سمت باغ نور همراه با اهدای جوایز نفیس و حضور گسترده جامعه کارگری در نماز جمعه این هفته از جمله این برنامه‌ها است.

پالایش طرف‌های مورد قرارداد خانه کارگر اصفهان

وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگری در راستای اهداف کلان دنبال کرده که امیدوار هستیم امسال به نحو مطلوب‌تر و کیفی‌تر برای توسعه خدمات و تسهیلات جامعه کارگری قدم برداریم، پالایش طرف‌های مورد قرارداد خانه کارگر و توسعه خدمات از جمله رویکردهای دیگر این مجموعه در سال جاری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به اینکه اغذیه جز اولویت نخست این مجموعه قرار دارد، خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان و آموزش 2 موضوع مهم دیگر برای این مجموعه بوده و در این راستا به دنبال توسعه خدمات به شهرستان‌های مجاور اصفهان هستیم، قدم‌های اولیه این موضوع برداشته شده و برای کارگران شاغل و بازنشسته و کاهش مسیر رفت‌و‌آمد برای گرفتن خدمات در شهرستان‌های مجاور نظیر خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، و شهرهای صنعتی همچون مبارکه، زرین شهر و شاهین شهر بسترهای لازم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه گسترش ارتباط با اصحاب رسانه در سال جاری جز اهداف شاخص خانه کارگر است، افزود: امیدوار هستیم با اصحاب رسانه ارتباط وسیع‌تری داشته تا تسهیلات بهتر و مناسب‌تری نیز ارائه دهیم، چاپ نشریه‌ای به صورت فصل نامه یا ماهنامه و به روز رسانی سایت خانه کارگر نیز از جمله این فعالیت‌ها در این راستا است.

گسترش استفاده حداکثری از ظرفیت آموزشی به کارگران استان اصفهان

برشان با اشاره به اینکه موضوع آموزش پس از اغذیه و بهداشت و درمان در دستور ویژه خانه کارگر قرار دارد، تصریح کرد: تمام توان خود را برای استفاده از حداکثر ظرفیت در رشته‌های متعدد اجرایی، هنری و کاربردی مورد تقاضا براساس اولویت آموزش‌های کوتاه مدت به کار بسته و به دنبال گسترش آنها هستیم، در تلاش هستیم تا از مراکز و امکانات طرف‌های قرارداد در شهرستان‌ها برای پیوستن به فضاهای آموزشی موجود در شهرستان‌ها استفاده کنیم.

وی پیرامون فعالیت‌های سال گذشته خانه کارگر خاطرنشان کرد: از مجموع 260 هزار عضو شناسنامه دار خانه کارگر، بالغ بر 140 هزار نفر در سال گذشته تمدید و بیش از 26 هزار به عنوان عضو جدید به این مجموعه اضافه شدند، برای اطلاع رسانی به اعضا، با 360 نفر عضو در ارتباط بوده که ماهیانه یک بار جلسه برگزار کرده و این مجموعه دارای 500 مرکز حقیقی و حقوقی طرف قرارداد است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان افزود: بالغ بر85 هزار نفر از دوره‌های کوتاه مدت و بیش از 19 هزار نفر از آموزش این مجموعه استفاده کرده که یک رکورد محسوب می‌شود، در حال حاضر براساس آخرین آمار هزار و 626 نفر در حال آموزش هستند.

وی پیرامون مشاوره صنفی در خانه کارگر تصریح کرد: این مشاوره در زمینه‌های مختلف حقوقی، کیفری، اجتماعی، خانوادگی و غیره به صورت رایگان و همیشه فعال بوده وسال گذشته بیش از 305 نفر مشاور داده شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :