جان نثاری:
تابناک:رئیس كمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اصفهان گفت:به عنوان یك واقعیت تلخ باید گفت كه حال اصفهان اصلا خوب نیست و تكه‌های بدنش در حال از بین رفتن است.
کد خبر: ۲۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، عبدالرسول جان نثاری پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری هفته نکوداشت اصفهان اظهار داشت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی همواره در طول تاریخ در زمره شهرهایی قرار گرفته كه زیبایی های چشم نواز، آثار بدیع و ماندگار فرهنگ و هنر پرافتخار آن، این دیار را مهر ادب، عرفان، هنر و معماری قرار داده و زبانزد خاص و عام کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از ظرفیت‌های ناشناخته شهر اصفهان اظهار داشت: اصفهان دارای مكاتب مختلف فلسفی، معماری، موسیقی بوده است و باید به دانش آموزان و دانشجویان شناسانده شود از این رو پیشنهاد می‌شود در تمامی رشته‌ها یك درس عمومی تحت عنوان اصفهان شناسی ارائه شود.

رییس كمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از ابعاد شهر اصفهان از نظر تبلیغات و معرفی مغفول مانده است، افزود: اصفهان گنجینه ای است كه هنوز بسیاری از زوایای فرهنگی، هنری،علمی و اجتماعی آن كشف نشده است و به تلاش بیشتری برای شناساندن آن به آیندگان نیاز داریم.

وی با بیان اینكه آیا براستی ما هم می توانیم مانند نیاكان خود تمدن ساز و فرهنگ ساز شویم، ادامه داد: به عنوان یك واقعیت تلخ باید گفت كه حال اصفهان اصلا خوب نیست و تكه‌های بدنش در حال از بین رفتن است فقط كافی است سری به ساختمان‌های مهم میراثی بزنید و ببینید كه چگونه در حال از بین رفتن اند.

جان نثاری با اشاره به بی توجهی‌ها نسبت به نگهداری از آثار تاریخی در شهر اصفهان بیان داشت: مگر نه اینکه حتی اگر یک کاشی از اثری تاریخی بر زمین بیفتد تکه‌ای از آن اثر از بین رفته است و این در حالی است که فکری اساسی برای نگهداری از آثار تاریخی نشده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی ایران در خصوص علم حفظ و مقاوم سازی ساختمان‌‌های میراثی نیز بیان داشت: در این راستا ضروری است که با عزم ملی و سرمایه‌گذاری‌های کلان برای حفظ آثار میراثی و به ویژه در شهر اصفهان برنامه‌ریزی شود.

رئیس كمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم مشارکت عموم مردم در نکوداشت هفته اصفهان بیان داشت: مشارکت مردم در این برنامه می‌تواند زمینه ساز توجه بیشتر مسئولان ملی به جایگاه شهر اصفهان باشد.

وی توسعه بی رویه شهری در اصفهان، عدم توجه به معماری اسلامی و وجود مشکلات مختلف زیست محیطی در شهر اصفهان را از معضلات کنونی این شهر دانست و بیان داشت: برطرف کردن این مشکلات نیازمند حضور جدی سرمایه‌گذاران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار