مدیرکل شرکت پست استان اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیرکل شرکت پست استان اصفهان از افتتاح پست لجستیک در استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 25 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید رجالی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پست لجستیک در واقع قراردادی فی مابین شرکت پست و صنایع بزرگ است که در نتیجه آن کالایی تولیدی در کارخانه در محل مورد نظر مخاطب توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین قرارداد در این زمینه بین شرکت پست و گروه صنعتی انتخاب منعقد شده است، افزود: تا یک ماه دیگر این قرارداد اجرایی می‌شود.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان در ادامه به تشریح عملکرد این نهاد پرداخت و ادامه داد: به ازای هر 4 هزار و 590 نفر یک دفتر پستی در استان اصفهان قرار دارد.

وی سطح دسترسی مردم به خدمات شرکت پست را در مقایسه با استانداردهای بین‌المللی خوب دانست و اظهار کرد:‌ 223 خط زمینی و 14 خط هوایی در زمینه حمل و نقل مرسولات پستی فعال است که 192 خط پستی ارتباط بین روستاها را برقرار می‌کند.

رجالی با بیان اینکه در سال گذشته 54 میلیون و 301 هزار مرسوله در شبکه پستی جابه‌جا شده است، افزود: از این میزان 30 میلیون مرسوله از اصفهان به مقاصد داخل و خارج از کشور ارسال شده است.

وی ترافیک پستی سال گذشته را 11.6 دهم عنوان و اظهار کرد: نسبت به سال 92 شاهد رشد ترافیکی بوده‌ایم.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان با بیان اینکه سرانه مرسولات پستی در استان اصفهان به ازای هر نفر به عدد 6 رسیده است، گفت: متوسط سرانه مرسولات کشور عدد هشت است که استان اصفهان از این میزان عقب مانده است.

وی ادامه داد: در سطح کشور 6هزار فروشگاه خرید و فروش اینترنتی وجود دارد که سهم استان اصفهان از این میزان 248 فروشگاه است.

رجالی بیان کرد: این نهاد خدماتی را به نیابت از دیگر نهادهای استان مانند نیروی انتظامی، اداره‌کل ثبت و اسناد و شهرداری به انجام می‌رساند که سبب کاهش سفرهای شهری می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های کلان این شرکت در سال آینده اشاره کرد و افزود: افزایش سهم پست در بازار خدمات پستی، ارتقای توان اقتصادی و رشد و بهره‌وری، نوآوری در خدمات و محصولات و ارتقا کیفیت خدمات و فعالیت‌های پستی و افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان و سرمایه‌های انسانی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل شرکت پست استان اصفهان توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، بهینه‌سازی زیرساخت‌ها، بهبود همکاری متقابل بین‌المللی، پست لجستیک و ایجاد داده‌های مکان محور را از جمله برنامه‌های اساسی این شرکت دانست.

وی به هنگام‌سازی کدهای پستی 10 رقمی در سراسر استان و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه ایرانیان را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جاری عنوان و اضافه کرد: در استان اصفهان 3میلیون و 200 هزار مکان وجود دارد که حدود 2میلیون و 700 هزار مکان آن شهری و 500 هزار مکان آن متعلق به مکان‌های روستایی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار