رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جایگاه رفیع دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در عرصه ملی و بین المللی بر کسی پوشیده نیست، گفت: جایگاه والا و ارزشمند دانشگاه های استان باید به خوبی تبیین شده تا برای آنها تصمیم گیری شود.
کد خبر: ۲۷۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، داود محمدی در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان با اعضای هیات رئیسه این دانشگاه، افزود: مطبوعات و صدا و سیما باید به دانشگاه ها نگاه ویژه داشته و ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ارتباط های قوی و خوبی برای دانشگاه ها ایجاد کنیم.
وی برگزاری این نشست مشترک را در آغاز کار مجلس دهم به فال نیک گرفت و خواستار نشست های تقویمی تدوین شده و مستمر با نهاد دانشگاهی شد.
دبیرکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت حوزه دانشجویی و فرهنگی، گفت: دانشگاه امام خمینی (ره) برای ما جایگاه ویژه ای دارد زیرا که دانشجویان آن به مثابه نیروی انسانی از سرمایه های اقتصادی افضل و مهم کشور محسوب می شوند.
سیده حمیده زرآبادی بر ارتباط دو سویه بین مجلس و دانشگاه تاکید و یادآور شد: توقع ما از این دانشگاه آن است که ما را در جریان مباحث خود گذاشته و از نمایندگان، مطالبات خود را پیگیری کند.
وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه امام (ره) در رشته های معماری و شهرسازی گفت: این رشته ها می توانند زمینه مرمت آثار تاریخی و کمک به ابنیه های تاریخی، محیط زیست و سایر حوزه ها در استان را فراهم کنند.
زرآبادی از دانش آموختگان دانشگاه به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور یاد و ادامه داد: پیشنهادهایی در کمیسیون صنعت و معدن درباره ارتباط قوی بین این دو حوزه داده شده که امیدواریم به نتیجه برسد.
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این نشست، حضور نمایندگان جوان و پویا در کمیسیون های مختلف مجلس و ریاست کمسیون اصل 90 را مایه مباهات و توسعه استان دانست و گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه که سیاست درهای باز را دنبال می کند توقع داریم نمایندگان مردم دانشگاه را خانه خود دانسته و توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
دکتر سیدابوالحسن نائینی با تاکید بر اینکه نقش دانشگاه ها، به ویژه دانشگاه منتخب مادر باید در برنامه ششم حفظ شود، افزود: با توجه به اینکه ماموریت های این دانشگاه در سه سطح ملی، منطقه و بین المللی تعریف شده اما هیچ یک از آنها محقق نشده که امیدواریم مجلس کنونی ارتباط خوبی با کمیسیون آموزش برقرار کند.
وی در ادامه با اشاره به تحصیل 8 هزار و 127 دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه بین المللی امام (ره) گفت: با وجود این تعداد دانشجو، بودجه دانشگاه ها به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و باید در جذب اعتبارهای ملی و جذب خیران وارد عمل شویم.
این استاد دانشگاه، قزوین را یکی از قطب های مهم کشاورزی در سطح کشور اعلام و افزود: در سال جاری و با وجود مشکلات مالی توانستیم دانشکده کشاورزی را با توجه به نیاز منطقه مورد بهره برداری قرار دهیم.
نائینی اضافه کرد: این دانشکده می تواند یکی از مراکز مرجع مطالعات و تحقیقات محیط زیست، کشاورزی، باغ های سنتی، بحران آب و ریزگردها قرار گرفته و در رشته های برق، مکانیک و متالوژی نیز برطرف کننده نیاز صنعتی منطقه و حتی بحث اقتصاد مقاومتی باشد.
وی ادامه داد: در دهه های اخیر که آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و خشونت در جامعه افزایش یافته وجود دانشکده علوم انسانی و اجتماعی با اساتید و حتی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا این دانشگاه ها، نیاز استان را نسبت به این مباحث و تحقیقات کاملا مرتفع کند.
نائینی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه امام (ره) قزوین طی چند هفته گذشته مورد بی مهری هایی قرار گرفت، گفت: با وجود حرف و حدیث های مطرح شده از نمایندگان مردم استان در مجلس انتظار داریم به عنوان وکلای ملت، آگاهی کاملی نسبت به مسایل داشته باشند.
وی ادامه داد: در مدیریت و هدایت دانشگاه برای ما حفظ استقلال و هویت دانشگاه مهم بوده که با تاکید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات هرگز از امری کوتاه نخواهیم آمد.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و با سابقه چندین ساله خود همواره باعث مباهات استان بوده است.
روح الله بابایی صالح درباره انتشار فایل مصاحبه صوتی خود در مورد مباحث مربوط به این دانشگاه، افزود: متاسفانه بعضی از مطبوعات و رسانه ها از کاه، کوه ساخته در حالی که ما همواره به استقلال این دانشگاه و جایگاه آن اعتقاد کامل داشته و داریم.
مباحث فرهنگی، بودجه، دانشجویان میهمان، وضعیت خوابگاه ها، تعامل با بخش صنعت، نگاه منطقه ای نمایندگان، جلوگیری از موازی کاری، رشد مثبت پژوهش، مرکز آموزش زبان و حضور دانشجویان غیرایرانی از دیگر مباحثی بود که توسط حاضران در این نشست مطرح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار