یادواره شهدای واقعه خونین برائت از مشرکین مکه در سال 1366 با عنوان هاجران مهاجر و پاسداشت مقام شهیده شاخص کشوری 'رقیه رضایی' با حضور جمعی از مسئولان و بانوان بسیجی روز دوشنبه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، کارشناس ارشد معاونت عربی آفریقایی وزارت امور خارجه و سرکنسول ایران در جده عربستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور گفت: ما باید سنگرداران، طلائیه داران و پرچمداران دفاع از حریم ولایت و خون شهدا باشیم.
عبدالله سهرابی افزود: شهدا در مقابل زورگویان عالم سر خم نکردند و امروز ما باید این شجاعت، ایستادگی، صداقت و شهامت را از شهدا درس گرفته و آن را به عنوان مهمترین الگو در زندگی خود عملی کنیم.
وی با اشاره به وجود بیش از 300 هزار شهید دفاع مقدس و عرصه های مختلف انقلاب در کشور خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد زاویه بین مردم و آرمان شهدا است ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و حفظ بصیرت تاکید دارند تا به کشور آسیبی نرسد.
سهرابی اضافه کرد: اگر حمایت و رهنمودهای ولایت فقیه نبود معلوم نبود چه بلایی بر سر کشور می آمد و به یقین شرایط ما خیلی بدتر از زمان جنگ تحمیلی بود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر به برکت، درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشور ما در مقابل تمامی تندبادهای فتنه دشمن چون درخت تناوری ایستادگی کرده و انقلاب از تمام فتنه ها و توطئه ها سر بلند بیرون آمده است.
سهرابی، از فتنه 88 به عنوان یکی از توطئه های دشمن علیه انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: با حضور مردم در حماسه 9 دی، برکت خون شهدا و حضور پر رنگ بسیجیان انقلاب در مقابل تهاجم دشمن بیمه و با رهنمودهای هوشمندانه مقام معظم رهبری این توطئه خنثی شد.
وی از بسیجیان به عنوان پرچمداران انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، کشور ما باید 20 میلیون بسیجی مخلص داشته باشد و اگر این رهنمود معظم له به شکل واقعی محقق شود شاهد فسادهای اخلاقی، بد حجابی و فسادهای اقتصادی در کشور نخواهیم بود.
سهرابی افزود: مقام معظم رهبری همیشه تاکید بر این دارند که کشور ما به 20 تا 30 سال کار پر شتاب، باکیفیت و با برنامه نیاز دارد چرا که در حال حاضر 70 درصد صنعت کشور در رکود بوده و شرایط سختی در کشور حاکم است.
وی به شرایط کشور در قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در زمانی که رژیم دو هزار و 500 ساله طاغوت در ایران حاکم بود، نفت ایران به تاراج رفت، به گونه ای که بخش عمده ای در اختیار آمریکایی ها و انگلیسی ها، 25 درصد در اختیار شاه بود که 15 درصد آن به عنوان هزینه های جاری در اختیار درباریان و ساواک و تنها 10 درصد در کشور هزینه می شد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، به حوادث مهم منا در کشور عربستان اشاره کرد و افزود: در طول 40 سال گذشته 13بار حادثه در منا به وقوع پیوسته که شاهد به شهادت رسیدن هزاران نفر از هموطنان و دیگر مسلمانان جهان در این وقایع بوده ایم.
سهرابی، به حادثه منا در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: این حادثه به دلیل بی تدبیری، بی برنامگی و ناپختگی حکومت تازه به دوران رسیده آل سعود به وقوع پیوست و منجر به شهادت رسیدن چندین هزار نفر شد.
وی تصریح کرد: امسال با تدبیرهای صورت گرفته، کسی از کشور ایران به حج نمی رود چرا که ما مطلع هستیم که برنامه پیچیده ای تدارک دیده شده تا با راه اندازی فتنه ای دیگر، چهره جمهوری اسلامی ایران را در دنیا مخدوش کنند.
سهرابی، حضور پر قدرت ایران در منطقه را دلیل عصبانیت رژیم آل سعود دانست و گفت: تا وقتی در مسیر شهدا بوده و در رکاب ولایت فقیه برای دفاع از حریم ارزش ها باشیم، هیچ قدرتی بر جمهوری اسلامی غلبه نخواهد کرد.
در پایان این یادواره ضمن گرامیداشت تمامی شهدای زن در طول انقلاب اسلامی، از خانواده شهیده رقیه رضایی تجلیل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار