تابناک :احیای دولتخانه صفوی از اقدامات ارزشمندی است که در برنامه اصفهان ۹۵ قرار گرفته است و مطالعات طرح دولتخانه صفوی تا مهر ۹۴ به پایان می رسد.
کد خبر: ۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 24 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، لیلا پهلوان زاده،‌مدیر پروژه دولتخانه صفوی اظهار داشت: یکی از کارهای ارزشمندی که طی این سال ها انجام گرفته احیای دولتخانه صفوی می باشد که در برنامه اصفهان ۹۵ نیز قرار گرفته است.

وی گفت: فاز مطالعاتی طرح دولتخانه صفوی در حال انجام است و تا مهرماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه دولتخانه صفوی از دروازه طوقچی شروع و به سی و سه پل می رسد و یکی از نقاط کنونی محور تاریخی فرهنگی شهر اصفهان محسوب می شود، تصریح کرد: احياي بافت تاريخي و محور چهارباغ به عنوان محور دولتخانه صفويه در دستوركار شهرداري قرار دارد.

این کارشناس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز مطالعاتی طرح دولتخانه صفوی در حال انجام است و تا مهرماه سال جاری به اتمام می رسد، گفت: پس از اتمام مطالعات این طرح، مشخص می شود که در کدام محدوده آن می توان از تردد خودروها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: تامین اطلاعات در مورد بناهای تاریخی بسیار سخت و دشوار است از این رو در صدد راه اندازی سایتی برآمده ایم تا با کتابخانه های دنیا مرتبط باشیم از این طریق اطلاعات موجود را ارایه و اطلاعات گسترده تری کسب نماییم.

پهلوان زاده یادآور شد:این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است و طرح دولت خانه صفوی از جمله طرح‌هایی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید به آن توجه بیشتری کند تا موقعیت گردشگری این محدوده خدشه دار نشود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار