جزئیات بیشتر آتش سوزی سیتی سنتر دو روز بعد از حادثه؛
تابناک: این حریق که از طبقه دوم قسمت کارگاهی پروژه سیتی سنتر اصفهان در فاز دوم آغاز و سریعا تا طبقه سوم گسترش یافت. بر اثر بی توجهی احتمالی کارگران و به احتمال زیاد جوشکار مجموعه به وسعت حدودا ۱۰۰ مترمربع را تحت تاثیر قرار داده بود.
کد خبر: ۲۶۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 30 July 2016
تابناک اصفهان: این حریق که بعداز ظهر پنجشنبه در ساعت ۱۵:۴۹ رخ داد با سرعت عمل ۷۵ آتش نشان از پنج ایستگاه شماره ۳، ۵، ۱۲، ۱۱ و ۱۳ و نیز دو خودروی نردبان از ایستگاه های یک و چهار به همراه ۱۰ نفر از مسئولان سازمان که کمتر از چهار دقیقه در محل حاضر شدند در مدت ۲۰ دقیقه اطفاء و رفع خطر کامل شد.

گفتنی است اقدامات قبلی پیشگیرانه سازمان آتش نشانی اصفهان برای خودایمن شدن ساختمان های بلند مرتبه مسکونی و تجاری از سال های قبل و از جمله مجموعه سیتی سنتر اصفهان که مجهز به سیستم خود ایمن (اسپرینکلر،سیستم اعلام حریق اتوماتیک و جعبه های آتش نشانی ) بود موجب مهار کامل حریق در این مرکز خرید شد و هیچ خسارت جانی و نیز مالی قابل توجهی نداشت و تنها دو نفر از آتش نشانان دچار دود زدگی و افت فشار شدند که سریعا به بیمارستان انتقال و از شرایط عمومی مطلوبی برخوردار هستند.

به گفته روابط عمومی این سازمان، این دو نفر در این عملیات براثر دودگرفتگی مصدوم شدند که هم اکنون در بیمارستان تحت درمان هستند.

بهزاد بزرگزاد، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر اصفهان، در این رابطه اظهار داشت: با حضور سریع آتش نشانان در محل و استقرار خودروهای اطفائیه سنگین و سبک آتش نشانی در محل مناسب و مسلط به حریق دو اکیپ نیز هم زمان به جستجو و تخلیه پرداختند.

وی گفت: این حریق که از طبقه دوم قسمت کارگاهی پروژه سیتی سنتر اصفهان در فاز دوم آغاز و سریعا تا طبقه سوم گسترش یافت. بر اثر بی توجهی احتمالی کارگران و به احتمال زیاد جوشکار مجموعه به وسعت حدودا ۱۰۰ مترمربع را تحت تاثیر قرار داده بود و قسمتی از سقف و نمای خارجی ساختمان کارگاهی را در بر گرفت به صورت کامل در آتش سوخت.

شایان ذکر است با توجه به همجواری و در عین حال مجزا بودن قسمت حادثه دیده بوسیله دیوارهای پیش ساخته چوبی با بخش خرید مجموعه سیتی سنتر، دو تیم آتش نشانی به تخلیه شهروندان از فروشگاه ها و جستجوی مغازه به مغازه در دود شدید حاصل حریق اقدام کردند.

گفتنی است دو عامل سرعت عمل نیروهای آتش نشان و هدایت آنها و نیز تجهیز این مرکز به سیستم خود ایمن اتوماتیک در مهار سریع این حریق که می توانست منجر به سرعت گسترش و حادثه شبیه به برج تجاری سلمان مشهد و شهران تهران و همچنین برج های مسکونی طاوس انزلی شود، کاملا مشهود و موثربود.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار