تابناک: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از هند به عنوان یکی از کشورهای دارای ظرفیت برای بازار صادراتی استان اصفهان یاد کرد و گفت: مسافت دریایی بندر چابهار تا بمبئی هند ۸۰۰ کیلومتر بوده و می‌تواند از مزیت‌های توسعه تجارت استان اصفهان با هند باشد.
کد خبر: ۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 23 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای هدف که با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان‌های اقتصادی استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد‌، اظهار داشت: برای اعزام یک هیئت تجاری باید قبل و بعد آن سفر به صورت دقیق مشخص و پیگیری شود، تا فعالان اقتصادی بتوانند از نتایج این سفرها بهره‌مند شوند.

وی خواستار ارائه گزارش‌های عملیاتی از هر سفر خارجی هیئت تجاری استان اصفهان شد و افزود: به جای افزایش کمیت سفرهای خارجی باید کیفیت و نتایج آن افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از هند به عنوان یکی از کشورهای دارای ظرفیت برای بازار صادراتی استان اصفهان یاد و بیان کرد: مسافت دریایی بندر چابهار تا بمبئی هند 800 کیلومتر بوده و می‌تواند یکی از مزیت‌های توسعه تجارت استان اصفهان با هند باشد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که واحدهای تولید سیمان‌، کاشی و سرامیک استان اصفهان با کاهش ظرفیت تولید رو به رو است، هند نیازمند به مصالح ساختمانی بوده و با اعزام هیئت‌های تجاری در این بخش می‌توان تفاهم نامه‌های تجاری به امضا رساند.

سهل‌آبادی خواستار فعال شدن رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در مراکز و نمایندگی‌های خارج از کشور شد و گفت: رایزنان با ارائه اطلاعات هدفمند و مؤثر به هیئت‌های تجاری از ایران می‌توانند نقش مؤثری در تسهیل تجارت بین 2 کشور داشته باشند، ولی متأسفانه این رویکرد در بین رایزنان بازرگانی کمتر دیده می‌شود.

وی نقش سفارت‌های ایران در سایر کشورها با هیئت‌های تجاری اعزامی را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: همکاری سفارت‌خانه‌ها با هیئت‌های تجاری اعزامی می‌تواند به زمینه‌سازی تنظیم قراردادهای تجاری منتهی شود‌.

برنامه امسال اعزام هیئت‌های تجاری استان اصفهان تنظیم شد

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان از تنظیم برنامه اعزام هیئت‌های تجاری استان اصفهان در امسال خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و کشورهای هدف صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

سیداسماعیل محمودی با اشاره به انجام مطالعه بررسی کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان در سال 92 افزود: این مطالعات می‌تواند هر ساله با مشارکت سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی انجام شود.

اعزام هیئت‌های تجاری اتاق بازرگانی ایران تشریفاتی است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این نشست بیان کرد: به جای اعزام هیئت‌های تجاری عمومی باید هیئت‌های تخصصی اعزام شود تا این سفرها نتیجه‌بخش باشد‌.

رسول محققیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2015 میلان ایتالیا تصریح کرد: در این نمایشگاه باید هیئت دولتی از هیئت تجاری جداسازی شود تا هر یک اهداف از پیش تعیین شده را دنبال کنند‌.

وی با انتقاد از نحوه اعزام هیئت‌های تجاری اتاق بازرگانی ایران گفت: این سفرها به طور عمده تشریفاتی و به صورت کلی بوده و فعالان اقتصادی نمی‌توانند دستاورد چندانی از این سفرها داشته باشند.

به هند به عنوان یک بازار هدف صادراتی توجه شود

کارشناس اقتصادی استانداری اصفهان خواستار توجه به هند به عنوان یک بازار هدف صادراتی شد و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته از ظرفیت هند به عنوان یک کشور در حال توسعه غافل بودیم‌.

محمدرضا لعلی خواستار برگزاری تورهای تخصصی تجاری در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی و نساجی به هند شد و اظهار داشت: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی این کشور می‌تواند به افزایش سطح مبادلات تجاری 2 کشور منجر شود.

اعزام هیئت‌های تجاری باید بر‌اساس برنامه‌ریزی قبلی باشد

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه صنایع استان اصفهان نیاز به نوسازی و بازسازی داشته، بهتر است که کشورهای دارای تکنولوژی به روز مورد توجه اعزام هیئت‌های تجاری قرار گیرد.

محسن ایروانی مطالعه جامع نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و بازنگری در بازارهای هدف صادراتی استان را 2 رویکرد مهم این نشست دانست و خاطرنشان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری به نمایشگاه‌های بین‌المللی و کشورهای هدف صادراتی باید بر‌اساس برنامه‌ریزی قبلی باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار