حجت‌الاسلام قرائتی:
تابناک: حجت‌الاسلام قرائتی در جمع طلاب و روحانیون گفت: هر عملی حتی موشک‌های سپاه، توانمندی هسته‌ای و موفقیت‌های ورزشی که دشمنان انقلاب و اسلام و کافران را عصبانی کند، عمل صالح است.
کد خبر: ۲۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: پیوند با قرآن یک ضرورت برای هر فرد مسلمانی است و این ضرورت برای طلاب و روحانیون دو چندان است.

وی با تاکید بر این نکته که تمسک و مانوس شدن با قرآن می‌تواند ضامن بقا و نجات باشد، افزود: با کمال تاسف شاهد هستیم که در برخی از موارد کافران و کشورهای غیر مسلمان بیش از مسلمانان به آیات قرآن و مفاهیم و نکات آن توجه می‌کنند و از آن بهره‌‌مند می‌شوند.

قرائتی با اشاره به اینکه نباید از برکات قرآن و نهج‌البلاغه در جامعه غافل ماند، خاطرنشان کرد: دشمنان از مرجع شدن برخی از افراد به شدت عصبانی می‌شوند اما از مرجع و روحانی شدن یک سری از افراد هرگز عصبانی نمی‌شود چه بسا خرسند می‌شوند و این وظیفه مسلمان است که خشم کافران و دشمنان انقلاب و اسلام را تشدید و آب به آسیب دشمن نریزند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشریح اینکه عمل صالح از منظر قرآن کریم عملی است که خشم دشمنان اسلام و کافران را تشدید کرده و در آورده است، بیان کرد: امروزه به طور واضح موشک‌های سپاه، موفقیت‌های کسب شده جوانان در ورزش همچون کشتی، توانمندی جوان در موضوع هسته‌ای به واسطه آنکه عصبانیت کافران و مستکبرین را در موجب می‌شود، یک عمل صالح محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی در ادامه یادآور شد: شعار مرگ بر آمریکا که نماد برائت از ظالمان و کافران است، جزو نص صریح قرآن کریم است، بنابراین یک شعار سیاسی صرف نیست بلکه یک دستور دینی است.

وی اذعان کرد: حفظ حاکمیت اسلامی بر طبق احادیث و روایات از حفظ نماز هم واجب‌تر است، چه بسیار روایاتی که حمایت از رهبر و پیامبر و ائمه اطهار بر اقامه نماز ترجیح داده شده و این حاکی از اصول انقلاب اسلامی است که حفظ حاکمیت اسلامی از اوجب واجبات است.

قرائتی در ادامه ضمن تاکید اوصاف بی‌بدیل امام هادی (ع) و عرض تسلیت به مناسبت شهادت این امام شریف، گفت: اطاعت از اولی‌الامر در طول اطاعت از خداوند و پیامبر (ص) ذکر و سفارش شده و اولی‌الامر افرادی هستند که ظالم، فاسد، هواپرست و جاهل نباشند.

وی همچنین در این جلسه خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در جلسه سفارش و توصیه کرد که هرگز نباید از قرآن و نهج‌‌البلاغه دور شوند و دائما تمسک جویند.

این خطیب برجسته عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه اسلامی ما، دوری و غفلت از قرآن است و این امر که مایه عذاب و سیه‌بختی است که باسوادترین مردم در کنار ساده‌ترین آیات قرآن بی‌سوادند.

وی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه کج‌فهمی و نفهمی عمق معنای کلام قرآن موجب بدبختی و انحراف است، گفت: سران و پادشاهان آل‌سعود وهابیت نیز دچار این مشکل شده‌اند و از این بابت به دلیل ظاهر بین بودن به آیات قرآن، شیعیان را به واسطه تمسک به امام معصوم و توسل مشرک می‌خوانند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار