قزوین- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان از تحقق اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه با کاهش50 درصدی هزینه ها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عباس جهانبخشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: این واحد دانشگاهی از جمله مراکز علمی است که ایده اقتصاد مقاومتی را مورد اهتمام قرار داده و با صرفه جویی و کاهش هزینه ها توانسته از واحدهای پیشرو در این زمینه باشد.
وی تصریح کرد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان توانسته است با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی در سایه حمایت های ویژه مسوولان بالادستی دانشگاه و مطابق با مقرارت و همچنین تعامل و هم افزایی با مسوولان و نخبگان شهر، مقدمات تبدیل شدن به یک واحد دانشگاهی پایدار را بیش از پیش فراهم نماید.
جهانبخشی خاطرنشان کرد: مدیریت منابع به این معنا نیست که کمتر هزینه شود، بلکه در این شیوه مطابق با نظام مالی بودجه محور دانشگاه به همه حوزه ها و اولویت ها توجه می شود.
وی کاهش هزینه ها از یکسو و برنامه ریزی برای اجرای طرح های دانش بنیان و درآمد زا را از سوی دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان مهمترین مقوله در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و یادآور شد: مدیریت هزینه ها و کاهش بهای تمام شده به ازای تحصیل هر دانشجو، انجام مهندسی معکوس در کاهش وابستگی، ایجاد رشته های جدید بر اساس آمایش سرزمینی و متناسب با نیازهای منطقه ای و بومی، تغییر سمت و سوی دانشگاه از عرضه محوری به تقاضا محوری از جمله برنامه هایی بود که در یک سال گذشته با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شده و ادامه خواهد یافت.
دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان دارای شش دانشکده، سه مرکز تحقیقات، مرکز رشد، کلینیک تحقیقاتی انرژی ERS و واحدهای فن آوری می باشد و تاکنون 36 هزار دانش آموخته در 80 رشته تربیت کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار