آقای سرپرست از کاندیداتوری انصراف نداد
تابناک: مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی استان اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که حضور سرپرست هیئت در جمع کاندیداها، حساسیت برانگیز شده و نوید یک مجمع خبرساز را می‌دهد.
کد خبر: ۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی استان اصفهان روز پنج‌شنبه با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع در سرای ورزشکاران اصفهان برگزار می‌شود.

این مجمع نخستین مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی در سال جدید قلمداد می‌شود و به نظر می‌رسد یکی از پرحاشیه‌ترین مجامع ورزشی استان در سال 94 نیز باشد.

اواسط سال گذشته بود که دوره ریاست مجتبی غلافگر در هیئت کوهنوردی استان اصفهان به پایان رسید و حکم وی به عنوان سرپرست هیئت تمدید شد.

پس از آن فراخوان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت نیز به انجام رسید با این حال منتقدان عملکرد هیئت مانع از برگزاری مجمع انتخاباتی شدند تا با سپری شدن دوره مقرر قانونی، یک بار دیگر برای ثبت‌نام از کاندیداها فراخوان داده شود اما این بار نیز حضور غلافگر در بین کاندیداها، موجب شد تا حاشیه‌های زیادی پیرامون این هیئت به وجود بیاید.

این افراد با تهیه طوماری و ارسال آن به نهادهای مختلف تلاش داشتند تا زمینه برکناری غلافگر از سرپرستی هیئت را فراهم کنند که این تلاش آن‌ها نتیجه نداد تا اینکه منتقدان و مخالفان غلافگر با تجمع در اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، خواستار عدم ثبت‌نام وی شدند زیرا به گفته این افراد غلافگر در صورت حضور در مجمع هیئت، اکثریت آرا را به دست خواهد آورد.

این افراد انتقاداتی را به رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در زمینه‌های مختلف وارد کرده‌اند اما خواسته اصلی این جمع عدم کاندیداتوری غلافگر است که همین خواسته محل اختلاف شده زیرا در قانون و آیین‌نامه‌های وزارت ورزش و جوانان دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد که بر اساس آن فردی به درخواست دیگران نتواند در مجمع شرکت کند.

شرکت افراد در مجامع انتخاباتی، شرایط و فاکتورهای خاص خود را دارد که غلافگر با در اختیار داشتن این فاکتورها، توانست در دو مجمع قبلی هیئت کوهنوردی استان، شرکت کرده و با کسب حداکثر آرا ریاست هیئت را به خود اختصاص بدهد و از این رو برای شرکت در مجمع آینده نیز مشکلی ندارد، ضمن اینکه در لیست اسامی اعلام شده از سوی اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، نام غلافگر دیده می‌شود تا مشخص شود که حضور وی در مجمع قطعی است، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد.

در بین سایر کاندیداهای حاضر در مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی، به روال یک سال گذشته مجامع انتخاباتی، نام یکی از کارمندان شهرداری نیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد رقابت نزدیکی بین چند نفر از کاندیداها وجود داشته باشد و البته انصراف چند نفر دیگر نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش فارس، جامعه کوهنوردی اصفهان به نسبت بسیاری از رشته‌ها با حاشیه‌های کمتری مواجه بوده است اما طی ماه‌های اخیر حاشیه‌های زیادی به این هیئت تحمیل شد و پیش‌بینی می‌شود انتخابات پر سر و صدا و با چالشی نیز در انتظار اداره ورزش و جوانان استان اصفهان باشد و از این رو لزوم مدیریت این حاشیه‌ها ضروری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
افشین سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
تابناک عزیز خواسته جامعه حمایت از حقوق کوهنوردان و معتریضین به عملکرد آقای غلافکر عدم ثبت نام ایشان در کاندیاتوری نبوده بلکه خواستهاین جمع کثیر که 25 نفر از اصلی ترین مدرسین و پیشکسوان استان به نمایندگی از آنها در اداره ورزش و جوانان حاضر شدن عدم صلاحیت آقای غلافگر بوده و جوابگویی بر عملکرد هشت سال گذشته خود .
هیاتی که در هشت سال گذشته فقط یک مجمع عمومی برگزار کرد و آن هم چهار سال گذشته و برای انتخاب شدن مجدد غلافگر
همه می توانند برای ریاست یک هیات با داشتن چند فاکتور تحصیلی و عدم سوء سابقه کاندید بشوند ولی نیاید در برابر کلیه کوهنوردانی که در یک استان فعالیت میکنند برابر قانون توضیح بدهند که چه بر سر کوهنوردی در هشت سال گذشته در اصفهان گذشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :