تابناک: دبیر کمیته گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، مرکز گردشگری سلجوقی، ۹ اردیبهشت با حضور علی اکبر ولایتی افتتاح می شود.
کد خبر: ۲۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد ایزدخواستی با اشاره به افتتاح مرکز گردشگری سلجوقی در هفته نکوداشت اصفهان اظهار داشت: بعد از شکل گیری میدان امام علی(ع) شهر اصفهان دارای 2 قطب تاریخی شد، یکی میدان نقش‌جهان مرکز حکومت صفویه بوده و دیگری میدان امام علی(ع) که مرکز پایتخت سلجوقیان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از اماکن تاریخی در حاشیه میدان در محیط های پیرامون آن وجود دارد که مربوط به دوره سلجوقیان بوده و این ضرورت پیدا می‌کند که مرکزی داشته باشیم که گردشگر در آن با دوره تاریخی ذکر شده اطلاعات اولیه را کسب و با مکان‌های تاریخی آنجا آشنا و از نقشه اماکن و ابنیه آن دوره مطلع شود.

دبیر کمیته گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سبب می‌شود که کهکشان گردشگری در میدان امام علی(ع) ایجاد که هم میدان دیده شود هم گردشگر به صورت هدفمند میدان و سایر اماکن تاریخی را مشاهده کند.

وی خاطرنشان کرد: با این برنامه اصفهان را 2 لایه کرده‌ایم یک لایه صفویه است که همیشه دیده شده و لایه بعدی سلجوقیان است و در آینده حتی می‌توان دوران آل بویه را مورد توجه قرار داد زیرا اصفهان این ظرفیت را دارد.

ایزدخواستی بیان کرد: این مرکز گردشگری به عنوان پایلوت بوده که اطلاعات کسب و هم آغاز گردشگری دوره سلجوقی باشد که نزدیک میدان امام علی(ع) مهم‌ترین مکانی که از آن دوره وجود دارد، خواجه نظام‌الملک است و ملک شاه سلجوقی هر 2 در این بقعه دفن هستند.

وی گفت: عالی‌ترین رتبه‌های دوران سلجوقی در این بقعه دفن هستند و این سبب شد که مرکز گردشگری سلجوقی 9 اردیبهشت یا حضور علی اکبر ولایتی افتتاح شود که در آن مراسم در مورد خواجه نظام‌الملک و دوره سلجوقی نیز سخنرانی می‌شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار