معاون امنیتی‌ وزارت کشور گفت: سرنخ‌های حادثه کرمانشاه، به‌زودی اعلام می‌شود. ذوالفقاری: حوادث ترکیه و ارمنستان تهدید امنیتی برای کشورمان در پی نداشت/ سرنخ‌های از حادثه کرمانشاه در دسترس است
کد خبر: ۲۶۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در حاشیه سمینار هم‌اندیشی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران و با اشاره به نا آرامی‌های ترکیه و ارمنستان گفت: حوادث ترکیه و ارمنستان مشکل و تهدید امنیتی برای کشورمان در پی نداشت و نیروهای انتظامی، نظامی و مرزبانی به خوبی از مرزها حفاظت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا از شخصی از مسئولان دولت ترکیه در زمان کودتا به ایران سفر یا پناهنده شده‌اند؟ ادامه داد: از کشور ترکیه هیچ فردی از مرزهای زمینی و هوایی وارد ایران نشد.

ذوالفقاری ادامه داد: به لحاظ ملاحظات و کنترل مرزهای کشورمان، به دلیل موضوعات امنیتی سفر شهروندان ایرانی  را به ترکیه محدود کردیم.

معاون امنیتی وزارت کشور تصریح کرد: پس از بررسی وضعیت داخلی ترکیه، ترددها را از ساعت 16 روز شنبه به حالت عادی بازگرداندیم، به لحاظ امنیتی پیش بینی نمی‌شود مسئله خاصی برای کشورمان به وجود آید.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه کرمانشاه گفت: اقدامات ویژه درحال انجام است، در این حادثه فعلا فرد خاصی دستگیر نشده، سرنخ‌های خوبی در دسترس است و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه تا چه حد احتمال می‌دهید این اقدام ترور شخصی بوده باشد گفت: مجددا تاکید می‌کنم که هیچ کس جلوتر از آنچه از سوی مسئولان مربوطه اعلام می‌شود گمانه‌زنی نکند، چراکه کار به درستی در حال انجام است و ان‌شاالله به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین جزئیات دستگیری اشرار استان کرمان اظهار داشت: کار بسیار بزرگ و کم نظیری در این زمینه اصورت گرفت و منجر شد تا ریشه این شرارت در منطقه خشکانده شود.

معاون امنیتی وزارت کشور پیرامون تکفیری‌ها به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: در مورد بحث تکفیری‌ها بیش از دو سال است به صورت جدی تلاش می‌کنند که در مرزهای ما بتوانند خرابکاری را صورت دهند اما اشراف اطلاعاتی و اقداماتی که همه نیروها داشتند باعث شد تلاش‌های تکفیری‌ها خنثی شود.

وی ادامه داد: خبرهایی داشتیم مبنی بر اینکه تعدادی از تکفیری‌ها قرار است در روز جمعه آخر ماه رمضان (قدس) اقداماتی را انجام دهند، لذا جلسه ویژه ای را در این زمینه تشکیل دادیم، نیروها بسیج شدند در نهایت هم یک نفر از  عناصر تکفیری توسط نیروی انتظامی و یک نفر دیگر هم توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

ذوالفقاری تاکید کرد: ما حداقل‌های تهدید را هم اگر احساس کنیم در حداکثر توجه و حساسیت دنبال خواهیم کرد،دستگاه‌های مختلف در سطوح مختلف فعال هستند؛ تکفیری‌ها در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهند مرزهای کشور ما را تهدید کنند بلکه آنها به دنبال این هستند افراد ما را فریب داده و یا افکار آنها را تحت تاثیر خود قرار دهند تا الان تمامی تلاش ها خنثی شده است.

وی گفت: تاکنون چندین مورد نفر از کسانی که قصد داشتند چنین اقداماتی را انجام دهند توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

ذوالفقاری درباره اینکه چگونه ارتباط تکفیری‌های داخل کشور با خارج از کشور رصد خواهد شد گفت: این افراد سطوح مختلفی دارند از جمله اینکه بعضی در حد یک کنجکاوی یا تبلیغ عمل می‌کنند که همه این فعالیت‌ها در کنترل نیروهای اطلاعاتی کشور است.

معاون امنیتی وزارت کشور ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: گروه تروریستی منافقین تحت تاثیر برخی از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر قرار گرفته و بر اساس قول‌هایی که به آنها داده شده بود تحرکاتی داشتند، در همان ابتدا سلاح به دست گرفتند و  قصد تردد در کشور را داشتند.

ذوالفقاری گفت: قرارگاه عملیاتی حمزه در شمال غرب کشور با گروهک منافقین وارد درگیری شد که طی سه یا چهار عملیات مسلحانه تعداد قابل توجهی از این گروهک را به هلاکت رسیدند و برخورد سنگین حقوقی هم با آنها صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امنیت کشور ما موجب حسادت سایرین شده و دشمنان ما سعی می‌کنند در کشور ناامنی ایجاد کنند، همراهی و همکاری مردم در تامین امنیت کشور به ما کمک زیادی کرد. اشراف اطلاعاتی نیروهای ما هم بسیار خوب است، ما نمی‌خواهیم حساسیت‌ها را برای مردم بالا ببریم اما اگر مردم دقت بیشتری نسبت به موارد مشکوک داشته باشند و آن را به ما گزارش کنند، زمینه برای فعالیت تکفیری‌ها فراهم نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار