معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با محور قرار دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید هزینه های برگزاری اجلاس «روز قزوین» مدیریت و کنترل شده و از هزینه های اضافی خودداری شود.
کد خبر: ۲۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس نظری در جلسه هماهنگی روز قزوین که  ظهر دوشنبه در دفتر معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: روز قزوین فرصت بسیار مناسبی برای معرفی مکاتب قزوین مانند تعزیه، شعر آیینی، خوشنویسی، تعزیه و معماری است که در برنامه ها میتوان به این موضوع هم توجه کرد.

وی بیان کرد: با محوریت اقتصاد مقاومتی از  مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتظار داریم از هزینه های اضافی پرهیز کرده و با مدیریت امور از امور تشریفاتی خودداری کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برجسته کردن آداب و رسوم منطقه در مسیر جاده ابریشم، معرفی افراد برجسته و تاثیرگذار تاریخی و برپایی نمایشگاه توانمندی ها و صنایع دستی استان از دیگر برنامه هایی است که می تواند در دستور کار قرار گیرد.

نظری اظهارداشت: برای جذب گردشگر در این ایام نیز باید برنامه داشته باشیم تا قزوین به خوبی معرفی شود و ظرفیت های پنهان را با روشهای نو و ابتکاری به مردم کشور و سایر نقاط جهان بخوبی معرفی کنیم.

وی گفت: معرفی شخصیت های ماندگار و مهم استان، راه اندازی سایت قزوین و تعیین شعاری برای هر سال که محور برنامه ها باشد از دگر پیشنهادهایی است که در روز قزوین باید مورد توجه باشد.

مشهدی آقایی: ورزشکاران ملی درروز قزوین حضور یابند

در ادامه محمد مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گفت: روز قزوین حرکت بسیار ارزشمند فرهنگی برای شناساندن استان و شهر قزوین است که باید از همکاری همه نهادها استفاده کنیم تانتیجه کار مطلوب باشد.

وی اضافه کرد:برگزاری مسابقات بن المللی تنیس روی میز در این ایام میتواند به جذابیت برنامه ها بیفزاید و با دعوت از تیم چوگان کشور تاجیکستان و برگزاری مسابقه دوستان بین تیمهای قزوین و این کشور امیدواریم نشاط مظاعفی در برنامه های ایجاد شود.

مشهدی آقایی تصریح کرد: در برنامه ها لازم است به همه رشته های شاخص توجه کنیم و با دعوت از ملی پوشان و قهرمانان شاخص کشوری به غنای برنامه ها کمک کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: در پیاده روی خانوادگی با دعوت از چهره های شاخص ورزشی می توانیم کیفیت برنامه ها را بالا ببریم و با حضور این افراد موجب جذابیت برنامه ها شویم.

وی گفت: با تعیین یک روز به عنوان روز دوچرخه سواری پیشنهاد می شود همه مسئولان و مردم با دوچرخه در سطح شهر حرکت کنند تا الگویی فرهنگی برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری نهادینه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار