تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ارتقای منطقه شکار ممنوع یخاب آران و بیدگل به پناهگاه حیات وحش خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 21 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، حمید ظهرابی در سفر به شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: آران و بیدگل یکی از مستعدترین مناطق کشور در زمینه توسعه طبیعت گردی است.

وی افزود: بایستی وضعیت مناطق طبیعی آران و بیدگل ساماندهی شود تا از آلوده شدن محیط زیست این مناطق به زباله‌های انسانی جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر موافقت تبدیل منطقه شکار ممنوع یخاب آران و بیدگل به پناهگاه حیات وحش از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده و این منطقه در آینده نزدیک می‌تواند پشتیبان بسیار خوبی برای زیستگاه گونه ارزشمند یوز آسیایی باشد.

ظهرابی گفت: ارتقای این منطقه اکنون در شورای عالی حفاظت محیط زیست در حال بررسی است و در صورت نهایی شدن، امکانات و اختیارات محیط زیست در شهرستان آران و بیدگل افزایش می‌یابد و موجب بهره مندی خردمندانه و پایدار از این منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: آران و بیدگل می‌تواند الگوی مناسبی در زمینه توسعه اکوتوریسم با رعایت اصول زیست محیطی باشد.

فرماندار آران و بیدگل نیز در نشست با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: نهاد محیط زیست در شهرستان آران و بیدگل با وجود کمبود نیرو و امکانات توانسته است با همکاری انجمن‌های مردم نهاد و علاقمندان به محیط زیست عملکرد مناسبی در این زمینه از خود ارائه دهد.

ابوالفضل معینی نژاد افزود: چاله زباله از جمله مشکلات اساسی زیست محیطی شهرستان آران و بیدگل است که بایستی هر چه سریعتر در جهت رفع این دغدغه مردمی چاره‌ای اندیشیده شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰۰ واحد صنعتی به غیر از کوره‌های آجرپزی و واحدهای پراکنده کشاورزی در این شهرستان فعالیت می‌کند که نیازمند نظارت جدی در حوزه زیست محیطی است.

الهیار دولتخواه افزود: شرایط نامناسب فضای فیزیکی اداره محیط زیست، کمبود نیرو و امکانات و معضل چاله زباله از جمله مشکلات محیط زیست در این شهرستان است.

وی توسعه آموزش همگانی مسایل زیست محیطی و راه اندازی موزه تاریخ طبیعی را از جمله برنامه‌های در حال پیگیری اداره حفاظت محیط زیست در شهرستان آران و بیدگل ذکر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار