سردار آقاخانی:
تابناک: فرمانده انتظامی استان درمورد چرایی عدم ارائه خدمات امنیتی به منطقه حصه طی یک سال گذشته گفت: وجودکیوسک نیروی انتظامی جرایم را پنهان کرده بود و از این رو طرح ویژه حصه از ۱۵اردیبهشت اجرای می شود.
کد خبر: ۲۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 21 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین سال ۹۴ اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح موفقیت آمیز ایستگاه‌های سلامت در سطح استان اصفهان با کاهش ۳۲ درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۴ نسبت به نوروز سال گذشته روبرو بودیم.

وی با اشاره به تردد ۱۳ میلیونی در جاده‌های استان و راه ‌اندازی ۴۰ ایستگاه سلامت نیز ابراز داشت: خوشبختانه در استان مسافران نوروزی رضایتمندی خوبی نسبت به فعالیت تمام ارگان‌‌های فعال در ستاد تسهیلات سفر داشتند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۴ درصدی مجموع سرقت‌ها و کاهش ۸ درصدی جرایم خشن استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ ابراز داشت: در این راستا مقابله و پیشگیری از انواع سرقت‌ها یکی از ویژه برنامه‌های نیروی انتظامی استان در سال جدید خواهد بود.

در کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت موفق نبودیم

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت‌ها ۱۰ درصد بوده و تنها ۸ درصد آن محقق شده است، افزود: در این راستا باید یادآور شوم که کمبود تجهیزات و امکانات این موفقیت را از نیروی انتظامی استان دور کرد و امیدواریم در سال جاری این امر تحقق یابد.

سردار آقاخانی مقابله با جرایم خشن را از دیگر اولویت‌های استان اصفهان در سال جاری دانست و افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر نیز افزایش کشفیات و مقابله با قاچاق کالا را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا باید یادآور شوم که در فروردین ماه سال جاری ۸۰ درصد کشف مواد مخدر داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان توزیع و مصرف مواد مخدر در محلات را بزرگ‌ترین دغدغه مردم دانست و گفت: در این راستا در نظر داریم با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی با همکاری دستگاه قضایی، این معضل را در محلات ساماندهی کنیم.

جداسازی فعالیت‌ فوریت‌های پلیس از کلانتری‌ها

وی با اشاره به جداسازی فعالیت‌ فوریت‌های پلیس از کلانتری‌ها ادامه داد: تاکنون در ۶ کلانتری این طرح اجرا شده و به زودی در تمام کلانتری‌ها این طرح اجرایی خواهد شد.

سردار آقاخانی در ادامه با اشاره به راه اندازی ۴ ایستگاه پلیس راه در استان اصفهان ابراز داشت: این ایستگاه‌ها در مسیر اصفهان – تهران، اصفهان – شیراز، شرق اصفهان و سه راهی محمد آباد و نیک آباد راه اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت ادارای در مراکز نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: سال گذشته نمره سلامت اداری نیروهای انتظامی استان ۷.۷ بوده است و در سال جاری به ۱۰ ارتقا خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تربیت بیش از ۱۵۰۰ حافظ قرآن در بدنه نیروی انتظامی استان اصفهان ابراز داشت: در این راستا استان اصفهان پس از مازندران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی پاکسازی محلات از اراذل و اوباش، مزاحمین خیابانی و معتادین ولگرد را از برنامه‌های سال ۹۴ دانست و گفت: تقویت و ساماندهی گلوگاه‌ها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و هرگونه قاچاق دیگر نیز از برنامه‌های در دستور کار است.

سردار آقاخانی در خصوص نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در شهر اصفهان نیز بیان داشت: قرار بود تا پایان سال گذشته ۴۰۰ دوربین در شهر اصفهان نصب شود که به دلیل مشکلاتی هنوز نصب نشده است.

کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای استان در دستور کار است

وی با اشاره به برنامه‌ نیروی انتظامی در خصوص کاهش تصادفات نیز ابراز داشت: کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای استان در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۶۷ دفتر پلیس +۱۰ در استان اصفهان افزود: در سال جاری تعداد این دفاتر بر اساس نیاز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۷ آموزشگاه رانندگی در سطح استان اصفهان نیز گفت: در سال جاری مجوز برای فعالیت ۴ آموزشگاه جدید نیز صادر می شود.

سردار آقاخانی با اشاره به در پیش رو داشتن دو انتخابات در سال جاری و موقعیت حساس استان اصفهان در این زمینه افزود: از آغاز سال جاری آموزش‌های لازم برای ساماندهی و نظارت بر فعالیت‌های انتخابی در دستور کار نیروی انتظامی استان اصفهان قرار گرفته است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم ارائه خدمات امنیتی به منطقه حصه اصفهان طی یک سال گذشته ابراز داشت: وجود کیوسک نیروی انتظامی جرایم را پنهان کرده بود، بدان معنا که با این امکان، جرایم از سطح محلات به درون خانه ها منتقل شد و از این رو طرح ویژه حصه در سال جاری و از ۱۵ اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :